مواضع تکراری فرستاده بایدن در بیروت برای نجات اسرائیل

اقتصاد ایران: فرستاده آمریکا در بیروت بعد از دیدار با رئیس پارلمان لبنان، همان صحبت‌ها و مواضع قبلی کشورش در خصوص راهکار دیپلماتیک برای آتش‌بس در جنوب لبنان و کمک به بازگشت صهیونیست‌ها به شمال فلسطین اشغالی را تکرار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا که امروز برای گفتگو با مقامات لبنانی درباره تحولات اخیر در سایه نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از پاسخ حزب الله به جنایت تروریستی اسرائیل در بیروت، وارد لبنان شده است، بعد از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد: من در ژوئن گذشته که به بیروت آمدم، گفته بودم که درگیری میان حزب الله و اسرائیل برای مدتی طولانی ادامه پیدا کرده  و نیازمند راهکار دیپلماتیک فوری است.

این فرستاده آمریکایی که بعد از نگرانی شدید صهیونیست‌ها از پاسخ حزب الله با هدف تحت فشار قرار دادن مقامات لبنانی جهت متقاعد کردن مقاومت به عقب نشینی از این پاسخ به بیروت آمده است، گفت: نکته تاسف آور اینجاست که امروز هم همین موضوع صدق می‌کند و ما همچنان معتقدیم که نیاز به راهکار دیپلماتیک داریم؛ زیرا تصور ما این است که هیچکس خواستار جنگ گسترده میان اسرائیل و لبنان نیست.

هوکشتاین افزود: از زمان آخرین سفر من به بیروت، درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب الله تشدید شده است. ما با آقای نبیه بری درباره وضعیت لبنان و نیاز به کاهش تنش‌ها صحبت کردیم و «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده نیز در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس غزه و تبادل اسرا بوده و از من خواسته تا قبل از مذاکرات آتش بس غزه، برگردم.

وی تاکید کرد: توافق درباره غزه، به دستیابی به راهکار دیپلماتیک در لبنان هم کمک می‌کند و موجب جلوگیری از انفجار بزرگتر می‌شود. این مسئله همچنین شرایط را برای بازگشت آوارگان لبنانی و بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌های شمالی فراهم می‌کند و ما باید از این فرصت برای رسیدن به راهکار دیپلماتیک استفاده کنیم.

در حالی که تحرکات دیپلماتیک آمریکا و کشورهای غربی و تماس‌های آنها با مقامات لبنانی با هدف متقاعد کردن دولت لبنان به تحت فشار قرار دادن مقاومت این کشور، جهت خودداری از پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در بیروت، به‌شکل فزاینده ادامه دارد، دیروز روزنامه الاخبار به نقل از منابع رسمی لبنان گزارش داد: هوکشتاین که دوشنبه وارد تل‌آویو شده است، چهارشنبه قصد دارد به بیروت بیاید و مجدداً به‌دنبال ارسال پیام‌های اغواکننده و همچنین ایجاد فضای ارعاب علیه لبنان خواهد بود تا حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی از پاسخ به دشمن صهیونیستی کند.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه تأکید کرد: دولت آمریکا بعد از مشاهده اصرار محور مقاومت بر دادن پاسخ به رژیم اشغالگر، در تلاش است تا دیپلماسی خود را برای مهار آتشی که دامن آمریکا را هم خواهد گرفت فعال کند، بنابراین احتمال دارد که هوکشتاین همان صحبت‌های قبلی خود را در بیروت تکرار کند و حامل پیام‌های ارعاب تکراری برای لبنانی‌ها باشد، مبنی بر اینکه؛ "در صورت وقوع جنگ، اسرائیل، لبنان را نابود خواهد کرد و این جنگ به‌نفع لبنان نیست".

انتهای پیام/

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ