۲ باب کتابخانه روستایی در همدان به زودی افتتاح می‌شود

اقتصاد ایران: همدان-سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: ۲ باب کتابخانه عمومی روستایی به زودی در شهرستان همدان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به ریاست مسلم مخفی، فرماندار شهرستان همدان و با حضور سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ سید علی‌اصغر طباطبایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان؛ سعید محبیان، رئیس کتابخانه مرکزی همدان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در محل فرمانداری شهرستان همدان برگزار شد.

سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این جلسه اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه و شبکه بزرگ اجتماعی در جامعه نقش ایفا می‌کنند و خدمات آنها از دو نوع به بیش از ۶۰ مورد در کتابخانه‌های بازسازی شده افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰ کتابخانه عمومی افتتاح، پنج پروژه آماده افتتاح و ۱۸ پروژه در حال انجام است افزود: دو باب کتابخانه عمومی به همت بانک پاسارگاد در دو روستای شهرستان همدان احداث و ۱۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور تهیه تجهیزات اختصاص داده شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهر همدان نیاز به تعمیر و بازسازی دارند تصریح کرد: یک چهارم کتابخانه‌های عمومی استان در شهرستان همدان واقع شده که عمر آنها به ۳۰ تا ۵۰ سال باز می‌گردد و نیاز به بهسازی و بازسازی دارد.

وی تأکید کرد: احداث کتابخانه در مناطق مختلف همدان، ایجاد کتابخانه سیار برای روستاهای شهرستان و افزایش کتابخانه‌های روستایی از جمله نیازهای شهرستان همدان است.

مسلم مخفی، فرماندار شهرستان همدان در این جلسه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهار کرد: با وجود فراگیری شبکه‌های اجتماعی، کتاب جذابیت خود را حفظ کرده است چراکه توجه به دانایی از مسیر کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همواره به فرهنگ توجه ویژه‌ای شده است افزود: سال گذشته به دلیل اهمیت موضوع و نیاز شهرستان ۲۰ درصد بودجه شهرستان به آموزش و پرورش اختصاص یافت که البته همه نیازها رفع نشد.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بودجه کشور در اختیار وزارتخانه‌هاست تصریح کرد: بنابراین مدیران شهرستانی و استانی باید برای جذب این اعتبارات حساب ویژه‌ای باز کنند.

وی با بیان اینکه حضور خیرین در حوزه کتابخانه سازی در همدان چشمگیر است که این باید روند ادامه یابد گفت: پس از احداث کتابخانه برای مردم خانه به خانه دعوت نامه بفرستیم تا در کتابخانه محل خود عضو شوند.

سید علی‌اصغر طباطبایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در این جلسه با بیان اینکه شهرستان همدان دارای ۲۷ باب کتابخانه شامل ۲۳ باب شهری، سه باب روستایی و یک باب سیار شهری است اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی بهترین مکان برای غنی سازی اوقات فراغت است، البته اوقات فراغت تنها به ایام تابستان محدود نیست و کتابخانه‌های عمومی برای سراسر ایام سال نسبت به برنامه‌ریزی برای این اوقات اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های اوقات فراغت در هفت محور در کتابخانه‌های عمومی سراسر شهرستان در حال برگزاری است افزود: خواندن و مهارت‌های ادبی، آموزش‌های ویژه شامل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، کارآفرینی و تقویت کسب و کارهای محلی، کارگاه‌های آموزشی، ارتقا و توسعه آموزش، مهارت‌های تحکیم و تعالی خانواده و سواد علمی هفت محور اصلی برنامه‌های اوقات فراغت هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) مراکز مشاوره "راه زندگی" در کتابخانه‌های مرکزی، شاهد، مدرس و شهید مظاهری شهر مریانج به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای مستقر شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهر همدان از کتابخانه‌های قدیمی استان هستند و نیاز به بازسازی دارند ادامه داد: دو کتابخانه روستایی نیز در شهرستان همدان احداث شده و آماده افتتاح است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ