نظر مثبت کمیسیون فرهنگی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از نظر مثبت کمیسیون فرهنگی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در این کمیسیون، عنوان کرد: در جلسه ارزیابی برنامه‌های علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی، نمایندگان دغدغه‌های خود را در خصوص ضرورت توجه به معیشت و جایگاه، شأن و منزلت معلم، به عنوان مهم‌ترین مؤلفه اثرگذار در نظام تربیتی دانش‌آموزان مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این جلسه داشتن یک برنامه جامع از طرف وزیر پیشنهادی در خصوص نظام تربیتی آموزش و پرورش به عنوان محور دوم دغدغه‌های نمایندگان کمیسیون فرهنگی مطرح شد. محور سوم هم مربوط به ضرورت توجه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت، نشاط و تربیت بدنی برای دانش‌آموزان کشور بود.

راستینه با اشاره به ضرورت توجه وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع جذب معلمان و فرهنگیان برای آینده کشور را چهارمین محور دغدغه‌های نمایندگان کمیسیون فرهنگی در این جلسه عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه جامعی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این جلسه ارائه کرد، تقریباً نظر اعضای کمیسیون فرهنگی نسبت به پاسخ‌ها و برنامه‌های کاظمی مثبت بود و توجه و تمرکز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بر نظام تعلیم و تربیت با محوریت ابعاد مختلف حوزه تربیتی و داشتن برنامه با توجه به سابقه فعالیتی وی در معاونت پرورشی وزارتخانه آموزش و پرورش مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی تأکید وزیر پیشنهادی بر ضرورت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر نقاط مثبت کاظمی در نگاه کمیسیون فرهنگی خواند و افزود: ضرورت توجه به به‌کارگیری معلمان و فرهیختگان در نظام آموزش و پرورش بر مبنای جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، نیز مورد تأکید وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس کشور را یکی از موضوعات مهم و دغدغه‌های نمایندگان کمیسیون در نشست با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خواند و گفت: بحث ضرورت ادامه طرح شهید سلیمانی در قالب ایجاد مجموعه‌های ورزشی در مدارس کشور به منظور توسعه ورزش به ویژه تمرکز بر توسعه فضاهای ورزشی ویژه دانش آموزان دختر مورد تاکید اعضای کمیسیون بود که بر اساس تعهدی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به نمایندگان داد، مقرر شد در صورت حضور کاظمی در رأس وزارتخانه آموزش و پرورش، طرح شهید سلیمانی در قالب توسعه طرح‌ها و فضاهای ورزشی با محوریت توسعه فضاهای ورزشی دختران دانش‌آموزان، به صورت جدی ادامه پیدا کند.

راستینه در ادامه با اشاره به حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان این نشست با سه محور از مواضع کمیسیون روبرو شد. محور اول دغدغه اعضای کمیسیون در خصوص تجدیدنظر در سیاست‌های نظام سلامت، سیاست‌های پیشگیرانه بر پایه تحرک آحاد جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان پایه نظام سلامت بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس محور دوم دغدغه‌های نمایندگان این کمیسیون را برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت در خصوص ضرورت اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خواند که به عنوان خواسته مهم کمیسیون فرهنگی در این جلسه مطرح شد و اضافه کرد: محور سوم مواضع سیاسی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان بود که مورد نقد نمایندگان کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

راستینه ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت نیز برنامه‌ها و پاسخ‌های خود در این سه محور را طرح و تشریح و در موضوع قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و ضرورت‌های اصلاح نظام سلامت نکاتی را اشاره کرد اما در خصوص مواضع سیاسی خود در مورد فتنه ۸۸ بدون پرداختن به ضرورت عبور و برائت از فتنه مواضع سیاسی خود را مجدد مورد تأیید قرار داد.

پایان پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ