خدمت‌رسانی گسترده آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرزها

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور، با کمک شبکه خادم‌یاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین استاد آقا با تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در اربعین سال جاری، اظهار کرد: مأموریت اصلی ما در آستان قدس رضوی ایجاد شرایط لازم برای زیارت زائران امام هشتم «علیه‌السلام» است و در کنار آن با کمک خیران و ناذران به زائران اربعین حسینی نیز، خدمت‌رسانی می‌کنیم.

خدمت‌رسانی در مرزها

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تأکید بر مشارکت خادم‌یاران در برپایی موکب‌های اربعینی در داخل و خارج از کشور گفت: ۱۶۰ هزار خادمیار در استان‌های کشور به نام امام هشتم «علیه السلام» مشغول خدمت به مردم هستند که در ایام اربعین به صورت ویژه اقدام به خدمت رسانی به زائران امام حسین «علیه السلام» را نیز انجام می‌دهند.

وی افزود: امسال در استان‌های مرزی کشور، مسیرهای منتهی به مرزهای کشور عراق توسط خادم‌یاران موکب‌های پذیرایی و اسکان زائران، برپا شده است.

استادآقا تصریح کرد: علاوه بر مرزهای غربی کشور، در مرزهای شرقی از جمله دوغارون ویژه زائران افغانستانی و میرجاوه و ریمدان ویژه زائران پاکستانی موکب‌های اسکان و پذیرایی برپا شده است

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: در مرز میرجاوه مجتمع رفاهی و خدماتی در فضایی به وسعت ۵ هکتاری با امکانات کامل برای زائران پاکستانی آماده شده و با همکاری خادم‌یاران، خدمات لازم به زائران داده می‌شود.

وی افزود: خدمت‌رسانی آستان قدس با کمک شبکه خادم‌یاری در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور به زائران در حوزه اسکان و پذیرایی انجام می‌شود و آشپزخانه مرکزی مهران نیز، در اختیار آستان قدس رضوی است.

استادآقا با اشاره به برپایی مواکب حسینی در مرز تمرچین و مرزهای جنوب شرق کشور توسط اهل سنت گفت: این اقدام از نمادهای وحدت بین مسلمانان در کشور ماست که به خوبی، در حال انجام است.

توزیع ۲.۵ میلیون وعده غذایی

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه بیان کرد: سال گذشته ۶۰۰ هزار وعده غذایی توسط آشپزخانه مرکزی مهران طبخ و میان زائران توزیع شد که این مهم در سال جاری نیز با قوت در حال انجام بوده و خدمت رسانی تا ۲۲ ماه صفر، ادامه دارد.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه اربعین در فصل گرماست، کارخانه یخ با ظرفیت تولید ۱۲ تن در روز را در مهران داریم و اقلام تهیه شربت نیز تأمین و بین موکب‌ها، توزیع شده است.

استادآقا بیان کرد: طبق آمار رسمی منتشر شده سال گذشته در ایام اربعین ۳.۵ میلیون نفر از مرزهای زمینی وارد کشور عراق شدند که با احتساب برگشت، جمعیت ۷ میلیون نفری را شاهد بودیم که توانستیم با کمک خادمیاران، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذا را آماده سازی و میان زائران، توزیع کنیم.

استقرار ۵۷ موکب در کشور عراق

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: در کشور عراق نیز از کربلا تا سامرا ۵۷ موکب پذیرایی و اسکان زائران توسط خادمان و خادمیاران بارگاه منور رضوی برپا شده است که خدمات متنوعی را به عاشقان حسینی ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: برای تأمین آب و یخ در عراق دو سال پیش ۱۰ میلیون قوطی آب و ۴۰ هزار قالب یخ و سال گذشته ۸ میلیون قوطی آب خریداری و بین موکب‌های ایرانی و عراقی توزیع شد.

استادآقا تأکید کرد: برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با همکاری خیران در فاصله اول تا دهم ماه صفر که هنوز موکب‌های عراقی کار خود را آغاز نکرده‌اند، ۳۰۰ هزار «ساندویج اشترودل» در اطراف حرم مطهر علوی توزیع می‌شود.

ارائه خدمات درمانی و دارویی

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: در حوزه پزشکی در مرز مهران ۴ دستگاه اتوبوس بیمارستانی مستقر شده و در عراق نیز گروه‌های پزشکی خادم‌یار در طول مسیر پیاده‌روی مستقر هستند و به ارائه خدمات درمانی و دارویی به زائران می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: خیران و ناذران علاقه‌مند به مشارکت در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سامانه پیامکی *۸# در اختیار آستان قدس رضوی قرار دهند تا در موکب‌های داخل و خارج از کشور، صرف خدمت‌رسانی به زائران شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ