کافاتورنمنت سختی خواهد بود/از فرصت اندک باقیمانده استفاده می‌کنیم

اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: بازیکنان کم سن باید در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند تا هرچه سریع‌تر به سطح اول فوتبال کشور اضافه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس چمنیان در آخرین تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان پیش از اعزام به تورنمنت کافا گفت: از روزی که کار خود را شروع کردیم، اولین بخش کارمان استعدادیابی بود. به این دلیل که فاصله زمانی زیادی بین تیم ملی نونهالان تا تیم نوجوانان فعلی پیش آمد، این بازیکنان مستقیم تحت نظر قرار نداشتند. برنامه فشرده‌ای برای شناخت هسته اولیه تیم از طریق استعدادیابی طراحی کردیم‌. در چند مرحله این کار را انجام دادیم. بخشی از آن حضور در استان‌ها بود که قبل از شروع اولین اردو، ۱۱ استان را بررسی کردیم. حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ بازیکن را استعدادیابی کرده و از میان آنها حدود ۴۰ نفر را انتخاب کردیم. در نهایت برای اردوی قبل از کافا ۲۳ نفر انتخاب شدند.

وی افزود: قبل از مسابقات مهم مقدماتی قهرمانی آسیا که به منزله صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است، برنامه را به دو فاز قبل و بعد از کافا تقسیم کردیم. تا قبل از کافا اردو در تهران و اردبیل داشتیم که سعی کردیم دست‌کم به هارمونی و هماهنگی ابتدایی دست پیدا کنیم زیرا کافا از مسابقات غیررسمی به حالت رسمی تغییر یافته و تورنمنت به نسبت معتبری در سطح قاره آسیا است. می‌تواند ملاک و معیار خوبی برای ما باشد تا بدانیم در اردوهای اخیر چه کاری انجام داده‌ایم و چه قدر نیاز به کار داریم.

سرمربی تیم نوجوانان تصریح کرد: پس از بازگشت از کافا، حدود یک و ماه نیم تا مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا زمان داریم. باید آن زمان را صرف رفع نقاط ضعف تیم کرده و تیم را بازسازی کنیم. شاید برخی بازیکنان بیرون باشند و به ناچار نتوانستیم آنها را در جمع ۲۳ نفره قرار بدهیم. همچنین باید عملکرد نفرات حاضر در اردو را بررسی کنیم تا ببینیم چه مقدار می‌توانند در مسابقات مقدماتی به ما کمک کنند. از زمان شروع اولین اردو تا مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا، سعی کردیم با کار شبانه‌روزی عقب ماندگی خود را جبران کنیم.

چمنیان در خصوص اینکه برخی تیم‌ها حتی در سطح کافا بسیار جلوتر از ایران هستند، گفت: این چالش بزرگی است که فراروی فوتبال کشور قرار گرفته است. اصولا در برنامه‌محور بودن فعالیت‌هایمان آن هم برای رده‌های سنی که نسل آینده فوتبال کشور را می‌سازند فقدان یا کمبود داشتیم با چالش مواجه شدیم و سعی کردیم با استعدادهای خود این چالش را پشت سر بگذاریم. درحالیکه با توجه به ظرفیت‌های فوتبال کشور اگر مقداری برنامه‌محور باشیم، حداقل انتظارمان این است که برای ۳_۲ سال زمانبندی کنیم تا ببینیم نسل نونهالان چگونه به نوجوانان و در مرحله بعد به جوانان تبدیل شده و در آینده چه قدر می‌توانند به فوتبال کشور اضافه شوند.

وی افزود: برخی از این بازیکنان ۱۶ تا ۱۷ ساله همین الان قابلیت بازی در لیگ برتر را دارند و این امر جز با کسب تجربیات گران‌بها میسر نیست. باید در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند تا هرچه سریع‌تر به سطح اول فوتبال کشور اضافه شوند. همه فوتبالی‌های ایران روی ضرورت تغییر نسل تاکید می‌کنند و این امر جز با پرورش استاندارد چنین بازیکنانی میسر نمی‌شود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در خصوص هم‌گروهی با اردن، کره‌شمالی، سوریه و هنگ‌کنگ در مقدماتی قهرمانی آسیا و پیشرفت کشورهای حوزه کافا، عنوان کرد: نشانه‌های پیشرفت را در سطح کشورهای آسیایی کاملا مشاهده می‌کنیم. بسیاری از کشورهایی که روزی در فوتبال به حساب نمی‌آمدند و جز کشورهای درجه ۲ یا ۳ آسیا بودند، الان به عنوان تیمی درجه یک رقابت و تلاش می‌کنند. دلیل این موضوع نیز برنامه‌ریزی و کسب میزبانی تورنمنت‌ها است. خیلی از کشورها بدون توجه به نتیجه، از رقابت‌های مختلف میزبانی کرده و فضایی را برای فوتبالیست‌های نوجوان و جوان فراهم می‌کنند. همه این‌ها نگاه آینده‌نگرانه به فوتبال است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ