دستیار صوتی Gemini Live به‌زودی به سؤالات کاربر درباره محتوای منظره‌یاب دوربین پاسخ می‌دهد

اقتصاد ایران: به‌لطف ادغام پروژه‌ی آسترا، دستیار هوش مصنوعی گوگل به‌زودی قابلیت درک بی‌درنگ محتویات منظره‌یاب دوربین را خواهد داشت.

گوگل قصد دارد در ماه‌های آینده، قابلیت تجزیه‌ی تصویر بلادرنگ پروژه‌ی آسترا را به جمنای لایو، نسخه‌ی صوتی چت‌بات هوش مصنوعی خود، اضافه کند. این به‌روزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی درباره‌ی اشیاء و صحنه‌هایی که ازطریق دوربین دستگاه خود می‌بینند، تعامل برقرار کنند و از آن کمک و اطلاعات بلادرنگ دریافت کنند.

به‌گزارش Android Authority و بنا بر رویداد دیشب Made By Google، هدف از ادغام پروژه‌ی آسترا فراهم‌کردن قابلیت‌های کاربردی برای کاربران جمنای است. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند با اشتراک‌گذاری محتوای منظره‌یاب دوربین با جمنای، در حل مسائل پیچیده‌ی حساب دیفرانسیل و انتگرال یا مونتاژ مبلمان کمک بگیرند.

کادر پاسخ جمینای به درخواست کاربر
سه تصویر مختلف درباره‌ی کاربردهای ادغام پروژه‌ی آسترا با جمینای لایو - از سمت راست، ون بستنی فروشی، قطعات چوبی مبلمان، مسئله‌ی ریاضی

ویژگی آینده‌نگرانه‌ی یادشده براساس دمو‌ی پروژه آسترا ساخته شده است که در ماه می (اردیبهشت و خرداد) در کنفرانس گوگل I/O نمایش داده شد. آن زمان غول موتور جست‌وجو چت‌بات هوش مصنوعی‌ای را به‌نمایش گذاشت که می‌توانست به سؤالات مرتبط با اشیای موجود در تصویر دوربین جواب دهد. ادغام این قابلیت در جمنای لایو گامی مهم برای دسترسی کاربران به این فناوری محسوب می‌شود.

علاوه‌بر قابلیت‌های تجزیه‌ی تصویر، به‌لطف ادغام جمنای با اپلیکیشن‌های گوگل، مانند پیام‌ها و تقویم، کاربران می‌توانند اقدامات مختلفی مانند ارسال پیام یا بررسی برنامه‌ی روزانه خود را بدون ترک گفت‌وگو با این چت‌بات انجام دهند.

مقالات مرتبط:
  • دستیار صوتی جمنای از راه رسید؛ پاسخ قاطع گوگل به چت‌بات OpenAI و سیری پیشرفته اپل
  • دستیار نوشتاری Apple Intelligence فعلاً از زبان فارسی یا هیچ زبان دیگری جز انگلیسی پشتیبانی نمی‌کند

اگرچه تا ادغام پروژه‌ی آسترا با جمنای لایو هنوز چند ماهی زمان باقی است، حالت چت صوتیِ گوگل از همین‌حالا برای کاربران نسخه‌ی پولی جمنای موسوم به Gemini Advanced در دستگاه‌های اندرویدی دردسترس است و از گفت‌وگو به زبان انگلیسی با ده صدای مختلف پشتیبانی می‌کند. گوگل قصد دارد علاوه‌بر افزودن پشتیبانی از زبان‌های دیگر، این قابلیت را دراختیار کاربران iOS هم قرار دهد.

باید خاطرنشان کرد که به‌گفته‌ی گوگل، دمویی که از پروژه‌ی آسترا/جمنای لایو در رویداد Made By Google به‌نمایش درآمد، برای «اهداف بلندپروازانه» بوده است. این نشان می‌دهد که پیاده‌سازی واقعی پروژه‌ی آسترا در جِمنای لایو ممکن است ازنظر سرعت و دقت با دمو متفاوت باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ