اولین گلخانه دیجیتالی تحقیقاتی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای اولین بار گلخانه دیجیتالی تحقیقاتی در یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در اردبیل احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی عصر چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر به مناسبت هفته خبرنگار، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی را دختران و ۳۵ درصد را پسران تشکیل می‌دهند که در سال‌های اخیر شاهد جابه‌جایی توازن از نظر جمعیت دانش‌آموزی بودیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ واحد خوابگاه متأهلی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، تصریح کرد: ۶۸ واحد نیز فنداسیون و دیوارچینی شده و در مجموع ۱۰۸ واحد خوابگاه متأهلی در دولت سیزدهم در اردبیل شروع شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: رشد ۱۰ برابری را در احداث خوابگاه‌های متأهلی شاهد هستیم و دولت با تخصیص اعتبارات مناسب، در صدد احداث این واحدها است.

چمنی همچنین از ساخت خوابگاه مجردی ۴۵۰ نفری در اردبیل خبر داد و افزود: پوشش خوابگاهی در کشور ۳۷ درصد است که این رقم در استان اردبیل غریب به ۱۷ درصد تعریف شده است.

وی به بخش‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات خوابگاه دختران فاصله زیاد با سالن غذاخوری بود که در مجاورت خوابگاه آنها یک غذاخوری مدرن و مجهز تأسیس می‌شود.

چمنی همچنین از احداث گلخانه دیجیتالی تحقیقاتی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: گلخانه دانشگاه محقق اردبیلی که در سال ۵۷ احداث شده بود، کارآیی خود را از دست داده و ما در صدد جایگزین کردن گلخانه جدید هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به کسب رتبه‌های برتر دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و یادآور شد: در ارزیابی نشریه تایمز، دانشگاه محقق اردبیلی بعد از دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف دومین دانشگاه برتر کشور شناخته شد که جای قدردانی از همکاران و اعضای هیأت علمی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ