افراد بی‌اطلاع نسبت به شورای صنفی نمایش اظهار نظر نکنند

اقتصاد ایران: محمد احمدی تهیه‌کننده سینما نسبت به حاشیه‌سازی برخی افراد بی‌اطلاع نسبت به مصوبات شورای صنفی نمایش واکنش نشان داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سید ضیا هاشمی به تازگی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان سینمایی نسبت به مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش اعتراض کرد.

وی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ای بین سینماداران و پخش‌کنندگان که طبق آن یک درصد از فروش هر قطعه بلیط به سینماداران اختصاص داده شده، تأکید کرد که توافق صورت گرفته مخل امنیت حرفه‌ای تهیه‌کنندگان است.

محمد احمدی که به عنوان نماینده شورای عالی تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش فعالیت دارد نسبت به اعتراض او به مصوبه اخیر این شورا واکنش نشان داد.

احمدی توضیح داد: سالها بین سینماداران، تهیه‌کنندگان و شرکتهای پخش اختلافاتی بر سر نحوه تسویه حساب وجود داشت و رویه ثابتی در این راستا شکل نگرفته بود.

وی افزود: در نهایت شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان تهیه‌کنندگان، دفاتر پخش، سینماداران و ... یک رویه مشخص را برای تسویه حساب سینمادار با دفاتر پخش طراحی کرد که مورد توافق همه قرارگرفت و مصوب شد.

این تهیه‌کننده سینما گفت: این رویه واحد مانع از اختلاف عملکرد می‌شود و این مشکل چندین ساله را حل خواهد کرد. پیش از این هر کس خودش یک صورت حساب می‌نوشت و برمبنای آن عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: از سال گذشته ما به دنبال حل این مشکل بودیم تا در نهایت با پیگیری انجمن سینماداران و کانون دفاتر پخش به این فرم تیپ رسیدیم تا از این به بعد تمام سینماداران به این شکل تسویه حساب کنند.

احمدی تصریح کرد: فرم تیپ که نتیجه جلسات متعدد کارشناسی بود برای تصویب نهایی به شورای صنفی نمایش آمد و در نهایت همه آن را تصویب کردند.

وی افزود: این موضوع با استقبال بدنه سینما هم مواجه شد.

این تهیه‌کننده سینما گفت: حال در این میان من دلیل اعتراض برخی را متوجه نمی‌شوم و اینکه این موضوع اصلا چه ارتباطی با موسسه سینماشهر دارد! به نظرم افرادی که اطلاعات کافی را در مورد یک موضوع ندارند اظهار نظر نکنند  بهتر است. یا به جای کار صنفی به دنبال فضاسازی‌های رسانه‌ای هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ