وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

اقتصاد ایران: غافلگیری‌های حزب الله برای رژیم صهیونیستی و چرخش محسوس اروپایی‌ها به سمت سوریه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: کیفیت، ماهیت و زمان بندی پاسخ محور مقاومت به ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی در تهران و بیروت که در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برند باعث شده تل آویو وارد مرحله ترس و انتظار برای دریافت این پاسخ قطعی و دردناک شود.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه رأی الیوم در خصوص حماس نوشت: اقدامات اخیر جنبش حماس در سایه رهبران جدید آن بیانگر وجود راهبردهای عمیق‌تر در این جنبش است. یحیی السنوار رئیس کنونی دفتر سیاسی حماس از تحولات متغیر منطقه‌ای به خوبی آگاه بوده و در حال حاضر در موضع قدرت قرار است. او می‌داند کفه ترازو در شرایط کنونی به نفع حماس و همپیمانان آن است. رژیم صهیونیستی در ترس بی سابقه‌ای به دلیل احتمال رویارویی با قدرت جمعی محورت مقاومت به سر می‌برد. ایران، حزب الله، یمن و عراق بارها اعلام کرده‌اند که تهدیداتشان علیه تل آویو توخالی نیست. حزب الله نیز اعلام کرده با فراهم آوردن غافلگیری‌های گسترده، رژیم صهیونیستی را وارد کابوس ابدی می‌کند.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه القدس العربی در خصوص سفرهای پی در پی وزیر خارجه آمریکا به منطقه نوشت: آنتونی بلینکن در حالی قرار است بار دیگر به کشورهای منطقه از جمله قطر، مصر و اراضی اشغالی سفر کند که بی نتیجه بودن این سفر مانند سفرهای قبلی کاملاً محرز است. در حال حاضر درگیری‌های کلامی شدیدی میان یوآو گالانت و نتانیاهو درباره اوضاع غزه و توافق با حماس در جریان است. نهمین سفر بلینکن به منطقه در شرایطی صورت می‌گیرد که خاورمیانه در تنش‌های گسترده به دلیل ترورهای رژیم صهیونیستی در تهران، بیروت و کشتار ساکنان نوار غزه به سر می‌برد.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: گمانه زنی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص زمان واکنش ایران و لبنان به ترورهای اخیر تل آویو و تعیین حد و سطح این واکنش‌ها تشدید شده است. صهیونیست‌ها با انتشار و ترویج تحلیل‌های خود در خصوص ماهیت و حجم این واکنش‌ها می‌کوشند بر تصمیم گیری های طرف مقابل خود تأثیر بگذارند؛ تصمیم گیری هایی که در اختفا و به صورت غیرعلنی اتخاذ می‌شود و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از آن سردر بیاورد. آمریکا نیز از طریق تلاش برای تأثیرگذاری بر تصمیمات ایران و حزب الله و افزایش سطح توان نظامی تل آویو در کنار فعال سازی روند مذاکرات آتش بس از رژیم صهیونیستی حمایت کند.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه سوری الثوره نیز نوشت: رژیم صهیونیستی از آغاز حمله وحشیانه خود به نوار غزه تاکنون سه هزار و ۴۰۰ جنایت علیه ساکنان این باریکه با ۱۶ هزار کودک شهید و بیش از ۹۱ هزار زخمی مرتکب شده است. این جنایات در برابر چشم و گوش جهانیان و سکوت مرگبار آنها صورت می‌گیرد؛ روندی که باعث شده نقاب نفاق از چهره غربی‌ها بیافتد و آنها بار دیگر ثابت کنند به مفاهیمی مانند انسانیت و عدالت اهمیتی نمی‌دهند.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه سوری الوطن در گزارشی در خصوص تمایل کشورهای اروپایی به سوریه نوشت: در سال ۲۰۱۷ یک بیانیه از سوی اتحادیه اروپا مبنی بر عدم عادی سازی روابط با سوریه و عدم لغو تحریم‌های اعمال شده بر این کشور صادر شد اما طی ماه‌های گذشته مشخص شد که تعدادی از کشورهای عضو این اتحادیه بر خلاف همتایان خود نظری متفاوت درباره سوریه دارند. تعدادی از مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی اروپا به دمشق سفر کرده‌اند که برخی از این سفرها علنی اعلام شده است. ناامید شدن از راه کار آمریکا برای حل بحران سوریه در کنار متوقف کردن موج مهاجرت سوری‌ها به اروپا و بازگشت پناهندگان به کشور خود از جمله عوامل چرخش اروپایی‌ها به سمت دمشق است.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه یمنی المسیره در خصوص ایران نوشت: موضع گیری های آتشین مسئولان جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی نه بازی سیاسی و نه تهدیدات توخالی نیستند بلکه برآمده از واقعیت‌های ملموس مبنی بر وجود توان نظامی و موشکی گسترده در خاورمیانه است. زمانی که جهانیان خواستند دمشق و بغداد در آن واحد سقوط کنند تهران موضع خود را اعلام کرد و مانع از تحقق این نقشه شد. گسترش ترس و وحشت در میان صهیونیست‌ها، افزایش مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی، خسارت‌های میلیاردی به اقتصاد رژیم صهیونیستی و فلج شدن گذرگاه‌های آبی و هوایی بخشی از پاسخ ایران به تل آویو است.

وحشت بی‌سابقه تل‌آویو از قدرت جمعیِ محور مقاومت

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: با افزایش عملیات نیروهای مقاومت اسلامی عراق، آمریکا خواهان برگزاری مذاکرات با بغداد برای دستیابی به توافق نهایی در خصوص پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در این کشور شد. نیروهای مقاومت نیز از توقف عملیات خود برای فرصت دادن به دولت عراق خبر داد. طی ماه‌های گذشته دولت عراق از طریق کانال‌های دیپلماتیک و قانونی تلاش کرد اشغالگران خارجی را از این کشور بیرون کند اما طرف آمریکایی در این مسیر جدیتی از خود نشان نداده بلکه به جنایات و تجاوزات خود در خاک عراق افزوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ