۱۳۰ هزار نفر از فارس برای زیارت اربعین ثبت نام کردند

اقتصاد ایران: شیراز- قائم مقام ستاد اربعین استان فارس گفت: از مجموع بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار ثبت نام زائر در سامانه سماح، تعداد ۱۳۰ هزار نفر از این زائران استان فارسی می باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ زاده با تاکید بر اینکه همه کسانی که متقاضی شرکت در پیاده روی اربعین هستند بایستی الزاماً در سامانه سماح ثبت نام نمایند و کد رهگیری دریافت کنند اظهار داشت: حسب مقررات، فقط به زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام نموده باشند خدمات اربعین مانند دریافت ارز و بیمه ارائه خواهد شد.

معاون امور گردشگری و زیارت استاندار فارس گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در سامانه ستاد مرکزی اربعین ثبت نام نموده‌اند که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر زائر استان فارسی می‌باشند.

فرخ زاده با اشاره به اینکه برای شرکت در پیاده روی اربعین و عبور از مرز جهت وارد شدن به کشور عراق داشتن گذرنامه معتبر شامل گذرنامه بین‌المللی و یا گذرنامه زیارتی الزامی است، گفت: نکته بسیار مهمی که زائران بایستی دقت کنند اینکه حتماً در هنگام خارج شدن از مرز ایران مهر خروج و هنگام وارد شدن به خاک عراق حتماً مهر ورود به خاک عراق در گذرنامه زائر درج شود.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس تاکید کرد در صورت عدم درج مهر ورود به عراق، پلیس این کشور این افراد را به عنوان ورود غیرقانونی به کشور خود لحاظ کرده و مشکلات فراوانی برای آنها از جمله احتمال دستگیری و زندان و یا بازگرداندن به مرز را در پی خواهد داشت بنابراین حتماً زائران به این نکته مهم دقت کنند. هنگام برگشت نیز حتماً مهر خروج از کشور عراق و ورود به کشور ایران در گذرنامه زائران درج شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین با بیان اینکه تردد به عراق از سه مسیر زمینی هوایی و دریایی میسر شده است، افزود: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی مسیر دریایی زوار اربعین نیز باز شد و نخستین کشتی از بندر خرمشهر به بندر بصره عراق اعزام شده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به گرمای ۴۶ درجه‌ای عراق و خدمت رسانی بیش از ۱۰۰ موکب از استان فارس از جمله تعدادی موکب‌های درمانی افزود، در موکب‌های درمانی کادرهای تخصصی و عمومی پزشکی و درمان مستقر هستند و داروهای مورد نیاز زائران نیز در این موکب‌ها موجود است از زائران خواست که از به همراه داشتن داروها، مخصوصاً داروهای ممنوعه خودداری نمایند.

وی گفت: برخی از داروها که در کشور ما آزاد است مانند داروهای مسکن کدوئین دار در کشور عراق ممنوع است و به همراه داشتن آن جرم محسوب می‌شود، بنابراین از زائران محترمی که بنا به دلایل بیماری مجبور هستند اینگونه داروها را به همراه داشته باشند خواست که حتماً نسخه به زبان انگلیسی دارو را با خود ببرند.

فرخ زاده در پایان با تاکید بر اینکه مدت زمان لازم برای انجام زیارت و پیاده روی اربعین نهایتاً ۶ روز است، از زائران محترم خواست مدت زمان سفر اربعین خود را مدیریت نمایند و جهت رفاه حال سایر زوار و پیشگیری از ازدحام و کمبود خدمت رسانی، پس از انجام زیارت و پیاده روی سریعاً به کشور بازگردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ