هشدارحزب آلمانی درباره عواقب استقرار تسلیحات آمریکا

اقتصاد ایران: حزب تازه تاسیس "صحرا واگنکنشت" که اخیرا در میان شهروندان بخصوص ایالات شرقی آلمان محبوبیت زیادی پیدا کرده استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک کشورش را بسیار خطرناک و آن را عامل افزایش خطر جنگ دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "برلینر سایتونگ"، صحرا واگنکنشت، رئیس حزب BSW آلمان در سخنانی انتخابات مهم ایالتی آتی در شرق آلمان را "رای دادن به سیاست خارجی دولت فدرال و همچنین اتحادیه احزاب متحد مسیحی" دانست. وی درگفتگویی با سایت رادیو آلمان گفت: انتخابات در ایالات شرقی همچنین رای به جنگ و صلح است.

وی تاکید کرد: رای دهندگان BSW انتظار دارند ما از وزن خود استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مسیری که خطر جنگ در آلمان را افزایش می دهد دیگر دنبال نمی شود.

"واگنکنشت" در بخش دیگری از سخنانش به شدت از طرح استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در خاک جمهوری فدرال آلمان انتقاد کرد. رئیس BSW این موشک‌ها را "سلاح های تهاجمی" توصیف کرد که آلمان را در خط هدف حمله و موشک‌های هسته‌ای روسیه قرار می دهد. وی در این باره گفت: این یک پیشرفت بسیار خطرناک است.

واگنکنشت از رقابت تسلیحاتی جدید در سایه اجرایی شدن این طرح صحبت کرد که به این معنی است که منابع کمتری برای مسائل سیاست دولتی داخلی در دسترس قرار خواهد گرفت. وی تاکید کرد که به همین دلیل است که حزب او مسائل سیاست خارجی و امنیتی را با انتخابات ایالتی مرتبط می کند.

وی افزود که هدف جلوگیری از استقرار موشک‌ها و تحت فشار قرار دادن دولت فدرال برای ابتکارات دیپلماتیک بیشتر در مورد جنگ در اوکراین است.

رئیس BSW این موضع خود را تکرار کرد که این جنگ را نمی توان از طریق نظامی پایان داد. وی افزود: بنابراین باید "یک صلح سازش" وجود داشته باشد. وی حمایت یکجانبه از یک طرف در این جنگ را اشتباه خواند.

در ایالت‌های شرقی آلمان، اکثریت قریب به اتفاق شهروندان استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا را رد می‌کنند. بر اساس نظرسنجی اخیر فورسا، 74 درصد از مردم این مناطق مخالف استقرار موشک های کروز تاماهاوک در آلمان هستند. تنها 23 درصد از کسانی که در آلمان شرقی مورد بررسی قرار گرفتند، موافق آن هستند. به این ترتیب مخالفت با این مسئله در شرق آلمان بسیار واضح تر از غرب است. در غرب آلمان 49 درصد از افراد مورد بررسی به استقرار این تسلیحات آمریکا نه گفتند و 45 درصد از مردم آلمان غربی از این تصمیم استقبال کردند.

صحرا واگنکنشت، رئیس حزب تازه تاسیس BSW اخیراهمچنین خواستار رد طرح‌های استقرار موشک‌های دوربرد جدید ایالات متحده آمریکا در آلمان به عنوان شرطی برای ائتلاف با حزبش در سطح ایالتی شده است.

واگنکنشت همچنین تاکید کرد که این سلاح ها شکاف دفاعی را از بین نمی برند، بلکه سلاح های تهاجمی هستند که آلمان را به هدف اصلی موشک های هسته‌ای روسیه تبدیل می کند.

واگنکنشت در مورد مذاکرات احتمالی ائتلافی در ایالات زاکسن، تورینگن و براندنبورگ پس از انتخابات ایالتی در ماه سپتامبر گفت: BSW تنها در دولت ایالتی شرکت خواهد کرد که به وضوح طرح های موشکی آمریکا را که خطر جنگ را برای آلمان به شدت افزایش می دهد، رد می کند.

این درخواست البته حالا از طرف احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات رد شده است.

بر اساس نظرسنجی های جدید، BSW اخیراً به آراء چشمگیر 15 تا 20 درصد در تورینگن، زاکسن و براندنبورگ دست یافته است. بالا بودن آراء این حزب در نظرسنجی ها بحث هایی را در مورد ائتلاف های احتمالی برانگیخته است. در این شرایط حزب دموکرات مسیحی آلمان اعلام کرده که نمی خواهد اساساً BSW را به عنوان یک شریک احتمالی ائتلافی در سطح ایالت رد کند. تورستن فری، رئیس پارلمانی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان هم در این باره گفت که البته این حزب یک "نامزد رویایی" برای حزب دموکرات مسیحی نیست. با این حال، رد اساسی همه سناریوها از طرف برلین نیز مفید نیست.

در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن در 10 ژوئیه، آلمان و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که از سال 2026، تسلیحات دوربرد ایالات متحده برای اولین بار از دهه 1990 دوباره در آلمان مستقر خواهند شد. "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان این موضوع را با شکاف جدی توانمندی در اروپا توجیه کرد. "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان هم توضیح داد که این تصمیم برای جلوگیری از وقوع جنگ بوده است.

با این حال، انتقاداتی نیز وجود داشت که قبل از این تصمیم هیچ بحثی وجود نداشته و درباره خطرات اجرای این طرح هشدارهایی داده شده است.

وزیر دفاع آلمان اخیرا در سخنانی در ایالت هاوایی آمریکا ضمن رد همه انتقادها از توافق برلین با واشنگتن برای استقرار تسلیحات دوربرد در خاک کشورش این طرح را یک اقدام برای بازدارندگی واقعی در برابر روسیه دانسته است.

بوریس پیستوریوس البته در تازه ترین اظهارات خود را آماده بحث در مورد استقرار برنامه ریزی شده تسلیحات دوربرد آمریکا در آلمان نشان داده است. این مقام آلمانی در این باره گفت: این بحث مهم است تا ما به عنوان یک جامعه، پس از سنجیدن همه استدلال‌ها، نگرشی پیدا کنیم که بتوانیم با آن خوب زندگی کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ