اعتراضات هزاران نفر علیه دولت اسلواکی

اقتصاد ایران: هزاران نفر در پایتخت اسلواکی علیه سیاست‌های "رابرت فیکو"، نخست وزیر این کشور و کابینه وی اعتراض کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، برای دومین روز متوالی، هزاران نفر در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، علیه دولت رابرت فیکو، نخست وزیر پوپولیست چپ، و مارتینا شیمکوویچووا، وزیر فرهنگ ملی گرای وی تظاهرات کردند. در حالی که عصر دوشنبه هنرمندان و حامیان آنها خواستار تجمع اعتراضی عمدتاً علیه سیاست های فرهنگی شدند، این بار این دو حزب مخالف لیبرال بودند که تظاهرات گسترده ای را در مرکز شهر ترتیب دادند که علیه کل دولت بود.

برگزارکنندگان این تجمع تعداد شرکت کنندگان را 18000 نفر تخمین زدند. در جریان این اعتراضات شعارهای "شرم، شرم!" از میان جمعیت می شد. دلیل اصلی این اعتراضات انتقاد به این مسئله بود که شیمکوویچووا پس از چند رئیس دیگر نهادهای فرهنگی، هفته گذشته بدون اطلاع قبلی روسای دو نهاد بزرگ دیگر فرهنگی کشور را نیز برکنار کرد. این برکناری مربوط به مدیر کل تئاتر ملی اسلواکی است که شامل معتبرترین خانه اپرای اسلواکی و مدیر گالری ملی است.

سخنرانان و تظاهرکنندگان در سخنرانی ها و بر روی بنرها خواستار استعفای وزیر فرهنگ شدند و با برخی بنرها نیز خواستار استعفای کل دولت شدند. "مارتینا شیمکوویچووا" که توسط حزب ملی اسلواکی SNS به عنوان کوچکترین حزب در بین سه حزب دولتی برای پست وزارت پیشنهاد شده بود، از زمان روی کار آمدن در اکتبر، باعث نارضایتی در صحنه هنری شده بود. وی از همان ابتدا روشن کرد که می‌خواهد "فرهنگ ملی اسلواکی" را تحمیل کند.

انتقاد تظاهرات کنندگان همچنین علیه اصلاحات قضایی بحث‌برانگیز دراین کشوربود که مجازات‌های بالای قبلی را برای برخی جرایم از دزدی از مغازه یا فروش ماری جوانا گرفته تا فساد کاهش داد. این اصلاح که اکنون به تصویب دادگاه قانون اساسی نیز رسیده است، تصریح می کند که به جای مجازات های سال ها حبس، مجازات های جایگزین بیشتری مانند غل و زنجیر و جزای نقدی بالاتر وجود داشته باشد. اپوزیسیون از این اصلاحات انتقاد کردند که برای "مافیا" ساخته شده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ