دموکرات‌ها خواستار بررسی سانسور سیاسی در شبکه اجتماعی ایلان ماسک هستند

اقتصاد ایران: نماینده‌ی حزب دموکرات آمریکا از جیم‌ جردن درخواست کرد تا موضوع سانسور سیاسی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را بررسی کند.

جرالد نادلر، عضو ارشد کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، با ارسال نامه‌ای از جیم جردن، رئیس جمهوری‌خواهان این کمیته، خواست تا درباره‌ی انتشار اطلاعات نادرست مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تحقیق کند.

جردن که خود را مدافع آزادی‌بیان می‌داند، بارها مدعی شده است که پلتفرم‌های اجتماعی صدای محافظه‌کاران را سانسور کرده‌اند. برای مثال، زمانی‌که شبکه‌های اجتماعی تئوری‌های توطئه‌ی مربوط به کرونا را در اوج همه‌گیری این ویروس حذف و اکانت دونالد ترامپ را به‌دلیل تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره مسدود کردند، به این اقدامات اعتراض کرد.

نادلر می‌گوید که چت‌بات هوش مصنوعی ایکس به نام گراک (Grok) به‌اشتباه ادعا می‌کند که کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و معاون جو بایدن، مهلت قانونی برای حضور در رأی‌گیری ۹ ایالت را از دست داده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مردم در هر ۵۰ ایالت آمریکا می‌توانند به او رأی دهند.

نادلر به گزارش‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند حساب کاربری White Dudes for Harris در ایکس به‌دلیل برگزاری رویدادی که بیش‌ از ۴ میلیون دلار از ۲۰۰ هزار نفر برای کمپین هریس جمع‌آوری کرده بود، به‌طور موقت تعلیق شد.

حساب کاربری یادشده به‌دلیل گزارشی مبنی‌بر نقض قوانین مربوط به دورزدن تعلیق مسدود شده بود که توضیح بیشتری درباره‌ی آن داده نشد. پس از بازگرداندن حساب کاربری مذکور، ایکس دوباره آن را به‌عنوان هرزنامه برچسب‌گذاری و به دست‌کاری پلتفرم متهم کرد که باعث شد تا دسترسی به آن با محدودیت‌های مواجه شود.

نادلر به مواردی نیز اشاره کرد که حساب کاربری روزنامه‌نگاران برجسته با گرایش چپ به‌طور تصادفی در ایکس تعلیق شد.

جرالد نادلر درحال نگاه به جیم جردن
جرالد نادلر (سمت چپ) و جیم جردن (سمت راست)
Getty Images

باتوجه‌به تمرکز گسترده‌ی جردن بر ادعاهای مربوط به سانسور در شبکه‌های اجتماعی در این دوره‌ی کنگره، نادلر از او خواست به مبارزه با تبعیض سیاسی در پلتفرم‌ها ادامه دهد و این موضوع را بررسی کند. سکوت جردن درباره‌ی این موضوع در حالی است که ایکس اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست علیه مقام‌های جمهوری‌خواه در پلتفرم خود انجام داده؛ اما این اقدامات علیه مقام‌های دموکرات انجام نشده است.

نادلر می‌گوید: «ازنظر آقای ماسک با دیدگاه گسترده‌ای که به‌طور عمومی درباره‌ی آزادی‌بیان دارد، به‌سرعت با انتشار اطلاعات نادرست علیه لیبرال‌ها مقابله کند؛ کاری که علیه محافظه‌کاران انجام می‌دهد.»

به‌نظر می‌رسد ماسک با نظارت بر اتهام‌های مرتبط با سانسور مقام‌های راست‌گرا در ایکس مشکلی ندارد. نادلر در نامه‌ی خود به واکنش سریع پلتفرم ایکس به پست‌های نادرست اشاره می‌کند که ادعا می‌کردند ماسک قوانین منع استفاده از الفاظ نژادپرستانه را درباره‌ی ترامپ و سایر شخصیت‌های راست‌گرا اعمال نمی‌کند. حساب کاربری‌ای که این پست‌ها را منتشر کرده بود، پس از چند ساعت مسدود شد و به‌سرعت برچسب رسانه‌های دست‌کاری‌شده روی آن‌ قرار گرفت. ایکس تأیید کرد که چندین حساب دیگر نیز به‌دلیل اشتراک‌گذاری پست مذکور معلق شده‌اند.

مقالات مرتبط:
  • گفت‌وگوی ایلان ماسک با دونالد ترامپ با یک فاجعه فنی آغاز شد
  • شبکه اجتماعی ایلان ماسک به‌اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران برای تعلیم هوش‌مصنوعی، در ایرلند دادگاهی شد

سؤال این است که کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) در موضوع سانسور اطلاعات سیاسی در شبکه‌های اجتماعی چه نقشی ایفا می‌کند؟ بریت کاپل، وکیل حقوقی کمپین‌های انتخاباتی به واشنگتن‌پست گفت: «کمیسیون FEC به‌طور مداوم شکایت‌های مطرح‌شده علیه پلتفرم‌های اجتماعی‌ای رد کرده است که نشان داده‌اند فقط قوانینشان را اجرا کرده‌اند. احتمالاً همین وضعیت برای ایکس نیز ادامه خواهد یافت.»

نادلر در‌نهایت تأکید کرد: «درحالی‌که امکان دارد درباره‌ی میزان و نحوه‌ی تعدیل محتوا اختلاف‌نظر داشته باشیم، امیدوارم که حداقل بر سر این موضوع توافق کنیم که اجرای قوانین در پلتفرم‌های بزرگ مانند ایکس باید به‌طور منصفانه و بدون تبعیض سیاسی انجام شود.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ