حکم بازداشت یک اوکراینی در ارتباط با انفجار «نورد استریم»

اقتصاد ایران: دادستان کل فدرال آلمان درخواست حکم بازداشت یک تبعه اوکراینی به اتهام دست داشتن در انفجار خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم ۱ و ۲ که حدود دو سال پیش اتفاق افتاد را داده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، انفجار در خطوط لوله نورد استریم در سپتامبر 2022 سر و صدای زیادی در سراسر جهان ایجاد کرد. بر اساس گزارش رسانه ها، دادستان کل فدرال آلمان اکنون درخواست حکم بازداشت یک اوکراینی را در ارتباط با این پرونده داده است. دو تبعه اوکراینی دیگر نیز مظنون هستند.

بر اساس گزارش رسانه ها، به این ترتیب در حال حاضر حکم بازداشتی در مورد خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم در دریای بالتیک که تقریبا دو سال پیش رخ داد شکل گرفته است. برخی رسانه های آلمانی از جمله "زوددویچه سایتونگ" گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان این خبر را از دادگاه فدرال دادگستری دریافت کرده است.

بنابراین این اتهام به ولدیمیر ز. اوکراینی نسبت داده شده که گفته می شود آخرین محل سکونت او در لهستان بوده است. بر اساس گزارش ها، وی اکنون مخفی شده است. دفتر دادستانی فدرال آلمان نمی تواند فوراً برای اظهار نظر در دسترس قرار گیرد.

ولدیمیر ز. اوکراینی در گفتگوی تلفنی با رسانه ها از این اتهام غافلگیر شد و منکر دست داشتن در خرابکاری خطوط لوله شد.

دو خط لوله گاز نورد استریم 1 و 2 بر اثر انفجارهای متعدد در 26 سپتامبر 2022 آسیب دیدند و قطع شدند. این انفجارها در نزدیکی جزیره بورنهولم در دریای بالتیک دانمارک ثبت شد و مدت کوتاهی بعد چهار نشت در سه خط از چهار خط لوله نورد استریم کشف شد.

گاز طبیعی روسیه قبلاً از طریق نورد استریم 1 به آلمان می رفت. نورد استریم 2 به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین و اختلافات سیاسی متعاقب آن هنوز عملیاتی نشده بود. مقامات چندین کشور تحقیق در مورد این پرونده را آغاز کردند. با این حال، دانمارک و سوئد اکنون روند رسیدگی را متوقف کرده اند. از مدت ها پیش گمانه زنی های متعددی درباره عاملان این جنایت وجود داشت.

بر اساس تحقیقات رسانه های آلمانی از جمله زوددویچه سایتونگ دو شهروند اوکراینی دیگر از جمله یک زن نیز مظنون به ارتکاب جرم در ارتباط با این پرونده هستند. بر اساس این گزارش، گفته می شود که آنها در این حملات دست داشته اند. بر اساس این تحقیقات آن ها می توانستند غواصانی باشند که مواد منفجره روی خطوط لوله کار گذاشته بودند. اطلاعاتی که اکنون منتشر شده است بر اساس "اطلاعات یک سرویس اطلاعاتی خارجی" است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ