جذب ۷۶ نخبه در هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد

اقتصاد ایران: مشهد- رییس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه تسهیلات ویژه برای نخبگان در نظر گرفته شده است، گفت: ۷۶ نفر از نخبگان کشور را در ۶ ماه گذشته جذب هیات علمی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرزایی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه فردوسی اظهار کرد: هدف ما تحقق دانشگاه جامعه محور است؛ در این راستا باید فاصله دانشگاه و نخبگانی را کمتر کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ما بیکار هستند و از ۶۰ درصد شاغل نیز ۲۰ درصد در رشته‌های غیر مرتبط کار می کنند‌.

وی افزود: تأمین منابع دانشگاه از طریق فروش نفت با ساختار امروز ساختاری ندارد و در شرایط حاضر باید از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری بودجه مورد نیاز دانشگاه را تأمین کنیم و دانشگاه فردوسی به دنبال تحقق این روش است.

میرزایی به اقداماتی که در دوره ریاست جدید صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ارتباط با صنعت بهبود یافته است و در ۵ ماه گذشته دانشگاه فردوسی مشهد ۱۲۲ میلیارد تومان قرارداد صنعتی بسته است که ۵ برابر سال ۴۰۱ است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به ضرورت تأسیس دانشکده‌های جدید در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره و بیان کرد: سه دانشکده معدن، دانشکده فناوری‌های راهبردی و دانشکده حکمرانی در دستور کار قرار گرفته است و رشته معدن از اول مهرماه پذیرای دانشجو است.

وی ابراز کرد: ثروت آفرینی از طریق توسعه فناوری مساله مهمی است و ۷۵ شرکت دانش بنیان در بریتانیا از الهام زیستی استفاده می‌کنند و ما به دنبال ایجاد الهام زیستی در کشور هستیم.

میرزایی افزود: پژوهشکده لرزه‌نگاری دانشگاه فردوسی مشهد که در دوره ریاست قبلی دانشگاه فردوسی تعطیل شد، با کمک نیروهای استانی و نظامی دوباره احیا شد و امروز فعال است.

رئیس دانشگاه فردوسی بیان کرد: در راستای رفع مشکل مسکن دانشجویان متأهل، ۸۸۰ واحد خوابگاه دانشجویان متأهل دانشگاه فردوسی با نام پردیس زندگی در حال ساخت است و ۴۲ روز دیگر فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه برای نخبگان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ۷۶ نفر از نخبگان کشور را در ۶ ماه گذشته جذب هیأت علمی کردیم و به دنبال جذب ۲۸ نفر دیگر هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ