اولین شعبه دادگاه صلح استان مرکزی در شهرستان زرندیه افتتاح شد

اقتصاد ایران: زرندیه - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اولین شعبه دادگاه صلح این استان در شهرستان زرندیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید جزایی اظهار کرد: طبق قانون دادگاه صلح، تمامی صلاحیت‌های شورای حل اختلاف بر اساس قانون سابق، به علاوه صلاحیت‌های جدیدی که قانونگذار برای آن پیش بینی کرده است را داراست.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به افتتاح اولین شعبه دادگاه صلح در استان مرکزی، گفت: دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است و ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه‌های عمومی است.

حجت الاسلام جزایی بیان کرد: این دادگاه، ابتدا باید پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد، در صورت عدم امکان سازش یا عدم امکان اخذ تصمیم مقتضی و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا در رابطه با ارجاع به شورای حل اختلاف، دادگاه صلح به ماهیت دعوا رسیدگی می‌کند.

وی بیان کرد: دادگاه صلح، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین دادرسی در سایر دعاوی از قبیل مطالبه جهیزیه، مهریه و نفقه، حصر وراثت، اصلاح شناسنامه و دیگر موارد مندرج در ماده ۱۲ قانون شوراهای حل اختلاف را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایی با تاکید بر اینکه در کنار دادگاه صلح از بازوی قدرتمند شوراهای حل اختلاف نیز استفاده خواهد شد، افزود: شوراهای حل اختلاف همچنان با همان اهتمام گذشته و البته بیشتر از گذشته به کار خود ادامه خواهند داد.

وی عنوان کرد: برای اجرای قانون دادگاه صلح یکسال مهلت داده شده که قوه قضائیه در راستای تأمین قضات و نیروهای اداری اقداماتی انجام داده و مشکلی برای تأمین نیرو وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ