هزینه‌های موکب از درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری تأمین شده است

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هزینه‌های موکب از محل درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری و اطعام و کمک‌ها و نذورات مردمی تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: امسال مجموعه موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان با دو موکب شهدای کربلا زنجان در مرز خسروی و موکب مصباح الهدی حسینیه اعظم زنجان در شهر مقدس سامرا ارائه خدمت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زمان استقرار موکب شهدای کربلا از ۲۷ مردادماه تا ۷ شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه سمت عراق است که در عراق به مرز المنذریه شهرت دارد حدود پانصد متر بعد از گیت مرزی خسروی و در کنار سوله‌های ساختمان قدیمی گمرک عراق، منتظر زائران اربعینی امام حسین (ع) هستیم تا در حد توان از آنها پذیرایی کنیم.

کرمی افزود: در این موکب از زائران در وعده صبحانه با چای و پنیر و خرما پذیرایی خواهیم کرد و آب‌دوغ خیار خنک برای وعده‌های ناهار زائران در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با توجه به گرمای هوا مورد استقبال زائران قرار گیرد وعده شام با جوجه کباب یا ساندویچ در خدمت زائران هستیم و علاوه بر این میان وعده‌های مختلف مثل در ساعات مورد نظر مثل شربت آبلیمو، میوه، چای، آب و دمنوش های گیاهی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: پخت نان تازه به تعداد ۱۰ هزار قرص در روز و توزیع در میان زائران و موکب‌های همجوار و استفاده در وعده‌های غذایی موکب از جمله خدمات خاص موکب شهدای کربلا زنجان است ظرفیت اسمی موکب پذیرایی از ۲۵۰۰ نفر در روز است که امیدواریم بیش از ظرفیت بتوانیم در خدمت میهمانان آقا امام حسین (ع) باشیم ۳۵ الی ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای اولین بار واحد خواهران موکب نیز راه اندازی شده و به ارائه خدمات ویژه برای بانوان خواهد پرداخت اعضای موکب متشکل از همکاران اوقاف استان زنجان، اعضای هیئت بیت العباس (ع) تکیه مرحوم حاتمی، خادمین مساجد و امامزادگان هستند که همگی با هدف خدمت در این عرصه حضور یافته‌اند.

کرمی افزود: همچنین برای استراحت زوار خدمات اسکان موقت نیز در نظر گرفته شده که محل اسکان مفروش و دارای وسایل خنک کننده آماده شب مانی یا استراحت زائران است چهار روحانی در موکب داریم و خدمات فرهنگی و مذهبی مثل اقامه نمازهای جماعت در سه وعده، برگزاری مراسم دعا، روضه خوانی در مواقع مناسب، پخش تراکت‌های فرهنگی با موضوع ترویج یاد و نام امام زمان و آمادگی ظهور ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین استفاده از یاد و نام شهدای مقاومت و زنده نگهداشتن مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین و استفاده از مشخصات موقوفات و امامزادگان شاخص استان در جهت ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری نیز بخش دیگری از فعالیت‌های موکب شهدای کربلا را تشکیل می‌دهد هزینه‌های موکب از محل درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری و اطعام و کمک‌ها و نذورات مردمی تأمین شده است.

کرمی افزود: خادمین موکب چهارشنبه ۲۴ مردادماه شب با یک دستگاه اتوبوس از محل امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان به مرز خسروی اعزام خواهند شد و اقلام و تجهیزات نیز با چند دستگاه کامیون و وانت به محل اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، آماده سازی نهضت جهانی اسلام با رویکرد مقاومت و اجرای نیات اطعام و عزاداری واقفین ارجمند از عمده اهداف برپایی این موکب است و امیدواریم همه خدمتگزاران این راه مشمول عنایات خداوند متعال و ائمه طاهرین (ع) قرار گیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ