اتهام‌های فدرال علیه ترامپ و ماسک؛ تلاش برای ارعاب کارگران در مصاحبه‌ای جنجالی

اقتصاد ایران: اتحاد‌یه‌ی کارگران خودرو به‌دلیل صحبت‌های جنجالی اخیر ایلان ماسک و دونالد ترامپ، علیه آن‌ها شکایت قانونی تنظیم کرد.

اتحادیه‌ی کارگران خودروسازی (UAW) به‌دلیل تلاش‌های غیرقانونی برای تهدید و ارعاب کارگران در مصاحبه‌ی دوشنبه شب ایلان ماسک و دونالد ترامپ در ایکس، شکایتی علیه آن‌ها تنظیم کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در بخشی از مصاحبه‌ی اخیر خود، از پاسخ ماسک به اعتصاب کارگران تمجید کرد. او ماسک را بزرگ‌ترین اخراج‌کننده خواند و به تعدیل‌های گسترده‌ای که این میلیاردر در تسلا و توییتر انجام داده است، اشاره کرد.

ترامپ به ماسک گفت: «به کارهایی که انجام می‌دهی نگاه می‌کنم. وارد می‌شوی و به کارگران می‌گویی که قصد دارید استعفا بدهید؟ آن‌ها اعتصاب می‌کنند، نمی‌خواهم اسم شرکت را ببرم، اما آن‌ها اعتصاب می‌کنند و تو می‌گویی اشکالی ندارد، همه‌ی شما اخراج هستید.»

طبق قوانین کار فدرال، اخراج کارگرانی که در اعتصابات محافظت‌شده‌ شرکت می‌کنند غیرقانونی است. UAW به‌عنوان نماینده‌ی بیش از ۴۰۰ هزار کارگر در صنایع خودروسازی، هوافضا و کشاورزی در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند.

UAW پس‌از حمایت از جو بایدن، اخیراً از معاون رئیس‌جمهور یعنی کامالا هریس و معاون او تیم والس در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت کرد. این اتحادیه سال گذشته نیز کمپین‌های سازماندهی در چندین شرکت خودروسازی ازجمله تسلا را آغاز کرد.

مقالات مرتبط:
  • گفت‌وگوی ایلان ماسک با دونالد ترامپ با یک فاجعه فنی آغاز شد
  • ایلان ماسک به ترامپ می‌گوید «نباید صنعت نفت و گاز را بد جلوه دهیم»

شان فین، رئیس UAW در بیانیه‌ای می‌گوید: «ترامپ با کارگرانی که از خودشان دفاع می‌کنند مخالفت می‌کند و همیشه با میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک که ماهانه ۴۵ میلیون دلار به ستاد انتخاباتی او او کمک می‌کند، همسو است. این دو نفر می‌خواهند طبقه‌ی کارگر ساکت بنشیند و حرفی نزند و آشکارا به این موضوع می‌خندند.»

شکایت کارگری فدرال فقط یکی از نتایج مصاحبه‌ی دو ساعته‌ی ماسک و دونالد ترامپ در شبکه‌ی اجتماعی ایکس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ