امسال ۹ فقره آتش سوزی در مراتع استان زنجان رخ داده است

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه ۶۷ مورد در ۳۹۲ هکتار از مراتع استان طی سال گذشته بوقع پیوسته است، گفت: این تعداد تا پایان تیرماه ۹ فقره در ۴۸ هکتار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۹ مورد آتش سوزی در ۴۸ هکتار از مراتع و مزارع استان به وقوع پیوسته است، گفت: طی سال گذشته ۶۷ مورد آتش سوزی در ۳۹۲ هکتار از اراضی استان زنجان رخ داده است.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از طبیعت استان، افزود: باید نسبت به آموزش اقدام کرد چرا که انجام برخی از امور ساده از جمله خاموش کردن آتش روشن شده در طبیعت می‌تواند مانع خسارت به طبیعت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۶۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان، گفت: یک هزار و ۵۶ واحد فعال و ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند که باید برای رعایت اصول پیشگیری و مراقبت در برابر حوادث غیرمترقبه و برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

بابایی با بیان اینکه ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی در داخل شهرک‌های صنعتی فعال هستند، افزود :۵۰ واحد بزرگ مقیاس دارد که امکانات و توانمندی از جمله نیروی انسانی برخوردار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان براساس قانون مد نظر همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید زیر نظر مدیریت بحران کار کنند، گفت: براساس قانون مد نظر همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید زیر نظر مدیریت بحران کار کنند و با توسعه مشارکت عمومی از توانمندی بالای بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع، امداد و نجات در ۱۰۰ شرکت شناسایی شده است: ادامه داد: شناسایی، ساماندهی، تجهیز، آموزش تمرین مراحل مد نظر برای تشکیل تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات در شرکت‌ها است.

بابایی با تاکید بر لحاظ شدن نقش بخش خصوصی در قانون مدیریت بحران، ادامه داد: در این راستا با توسعه مشارکت عمومی از توانمندی بالای بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ