نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ظرفیت سازمان های مردم نهاد

اقتصاد ایران: بیرجند_نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: نظام جمهوی اسلامی ایران مبتنی بر ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر چهارشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی اظهار کرد: جایگاه‌های تشکل‌های مردمی منهای شعارهایی که در دنیا گفته می‌شود این جایگاه ریشه در اصول و فقه اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: به صورت تخصصی قانون اساسی کشور این حکومت دینی مردم سالاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: حکومت دینی به این سبب بوده چون بر اساس عقل و فطرت و مجموعه انسان‌های مؤمن مدیریت آن را بر عهده دارند و نقشه اصلی را دین به سمت کمال تعیین می‌کند اما این جایگاه و نظام مربوط به مردم است.

عبادی اضافه کرد: آن چرا را باید بر اساس این نظام تلاش و کوشش شود خدمت به مردم بوده و هر چه غیر از این باشد ترک فعل است.

وی ادامه داد: بنابراین مسئله مردمی بودن این نظام یک مسئله فقهی و ریشه‌ای بوده و تشکل‌های مردمی از بهترین نوع کمک به نظام مردمی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: مردم این کشور انقلاب کردند و نظامی را پذیرفتند و دولت و مجلس و منابعی دارند بنابراین سازمان‌های مردم نهاد ظرفیتی هستند که می‌توانند هم کمک دولت بوده و هم در جهت حفظ منافع مردمی در صورت انحراف اقدام کنند از این جهت ظرفیت تشکل‌های مردمی ظرفیت بالایی است.

عبادی افزود: انواع مسائلی که دغدغه آفرین بوده باید مدنظر باشد اما اولویت‌ها مشخص و بعد با دقت و تخصص راهکار آن کارشناسی شود و آنگاه مربوط به هر موضوعی که باشد از پشتیبانی جمع برخوردار شود.

وی گفت: وقتی با جدیت در صحنه میدانی عمل شود مایه امید اجتماعی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امروز در بی عدالتی جامعه جهانی به بشر ظلم‌هایی زیادی می‌شود، اضافه کرد: آزادی خواهان جهان امروز به برکت خون شهدا و انقلاب آگاه شده‌اند و مقابل ظلم می‌ایستند که اینها مایه امید هستند.

عبادی مسئله اربعین را یک مسئله ریشه‌ای دانست و افزود: جایگاه امام حسین (ع) در بین پنج تن یک جایگاه ویژه است.

وی با اشاره به اینکه برای هیچ پیامبر و امامی اربعین گرفته نمی‌شود اما با توجه به روایات علامت مؤمن پنج مورد بوده که یکی زیارت امام حسین در اربعین است، تصریح کر: به میزان آگاهی که مردم دنیا می‌یابند برای نجات بشر و برای آزادی خواهی در این پیاده روی شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام حسین مایه امید برای تمام آزادی خواهان جهان هستند، گفت: اینکه دشمن بر نمی‌تابند و ناراحت بوده جهتش این است.

عبادی بیان کرد: ملاک دشمن این بوده که مردم را از هم جدا می‌کند ولی ملاک سمن‌ها وصل کردن مردم است.

وی اضافه کرد: سیاست شوم دشمن این بوده که در جامعه ناهماهنگی و بحران ایجاد کند و بعد بحران را برای سلطه به مردم مدیریت کند ولی کار سازمان‌های مردم نهاد عکس کار دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ