مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: معافیت مالیاتی، صدور سریع مجوزها و تامین زیرساخت‌ها از مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زارعی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی عمر ۱۰ ساله‌ای دارد که در واقع مدت زمان زیادی از فعالیت آن نمی‌گذرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: البته در این مدت اتفاقات بسیار خوبی به ویژه در تعاملات تجاری و سرمایه گذاری با کشور افغانستان رخ داده است.

زارعی ادامه داد: ما در سطح کشور ۷۱ منطقه ویژه که از این تعداد تنها ۳۴ منطقه فعال است.

صادر شدن مجوزها ظرف ۷۲ ساعت

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال ۹۲-۹۳ و منطقه ویژه اقتصادی مرز ماهیرود در سال ۹۵ شروع به کار کرده است، گفت: در منطقه ویژه اقتصادی نهایت تلاش را برای تسهیل سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی داریم به گونه‌ای که در ظرف ۷۲ ساعت مجوزهای مربوطه صادر می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تلاش خود را برای تأمین زیر ساخت‌ها انجام دادیم و منتظر هیچ دستگاه دولتی نماندیم.

زارعی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۵ واحد در ۲ منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و سایت مرزی منجر به عقد قرارداد شده‌است که مجموعاً ۴۸ واحد به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: تاکنون حجم سرمایه گذاری در این زمینه بر اساس نرخ سال ۹۳ برای سایت بیرجند ۱۸ هزار میلیارد ریال و سایت مرزی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری واحدهای تولیدی حدود هشت همت بوده که ۲.۵ همت متعلق به سرمایه گذاران افغانستانی و پاکستانی و پنج همت متعلق به سرمایه گذاران داخلی است، گفت: نیروهای بیمه شده منطقه ویژه اقتصادی ۱۷۰ نفر هستند که نشان از نقش اقتصادی منطقه ویژه در اشتغال زایی است.

افزایش ترانزیت کالا

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: ترانزیت کالا در خراسان جنوبی از طریق منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل تر ۴۰۷ درصد افزایش داشته است.

زارعی خاطرنشان کرد: البته این نکته نیز قابل تأمل و توجه است که ناوگان ورودی به سایت ورودی مرزی خراسان جنوبی هم در این مدت ۹۹ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی ایکس ری دوم در مرز ماهیرود آغاز شده که در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این مورد نیز در راستای بهبود وضعیت زیرساختی منطقه ویژه انجام شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: همچنین در مباحث فرهنگی نیز برگزاری مراسم شب هفتم شهادت امام حسین (ع) را داشته‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی پست ۶۰ کیلوولت و خط انتقال گاز به طول ۲۱ کیلومتر از بیرجند به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و در ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه

زارعی ادامه داد: عدم دریافت حقوق گمرکی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معافیت مالیاتی، صدور سریع مجوزها و تأمین زیرساخت‌ها از مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به خاطره تلخ آتش سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون ۸۰ درصد مینی پالایشگاه میعانات گازی بازسازی شده است و ظرف یکی و ۲ ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی فعالیت‌های متعددی داشته‌ایم، گفت: اکنون ساخت دو مدرسه در سایت اداری بیرجند و روستای حاجی آباد و ساختمان آتش نشانی در روستای چاهک موسویه در دست داریم.

وی افزود: همچنین در ساخت باشگاه ورزشی، مسجد، زورخانه و بیمارستان در شهرستان سربیشه مشارکت داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ