آیا شیر برای التهاب روده مفید است؟

اقتصاد ایران: شیر ممکن است برای افراد مبتلا به التهاب روده (مانند بیماری‌های التهابی روده مثل کرون و کولیت اولسراتیو) مشکلاتی ایجاد کند.

بهترین گزینه های لبنیات برای بیماری کرون به گفته کلینیک کلیولند، غذاهایی مانند شیر، پنیر و کره می توانند علائم بیماری التهابی روده (IBD) را تشدید کنند زیرا حاوی لاکتوز هستند، قند طبیعی موجود در غذاهای لبنی. در صورت ابتلا به بیماری کرون که روده کوچک را درگیر می کند، احتمال اینکه با لبنیات مشکل داشته باشید، بیشتر است.

آیا شیر برای عفونت روده مفید است؟

به کسانی که عفونت گوارشی دارند نباید شیر داده شود. حتی کسانی که مشکلات قلبی، کلسترول بالا و همچنین اتساع شکم دارند باید از مصرف شیر و لبنیات پرهیز کنند. بیماران مبتلا به بیماری کرون و کولیت اولسراتیو نیز باید از مصرف شیر و محصولات لبنی خودداری کنند.

توصیه می شود محصولات لبنی مانند پنیر، شیر، کره و ماست را تا 3 ساعت پس از مصرف یک دوز آنتی بیوتیک مصرف نکنید. به همین ترتیب، آب میوه ها یا مکمل های حاوی کلسیم نیز ممکن است اثربخشی را کاهش دهند.

شیر ممکن است برای افراد مبتلا به التهاب روده (مانند بیماری‌های التهابی روده مثل کرون و کولیت اولسراتیو) مشکلاتی ایجاد کند. برخی از این مشکلات عبارتند از:

1. عدم تحمل لاکتوز

  • بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده نمی‌توانند لاکتوز (قند موجود در شیر) را به خوبی هضم کنند. این موضوع می‌تواند باعث علائمی مانند نفخ، درد شکم، اسهال و افزایش التهاب در روده‌ها شود.

2. تحریک مخاط روده

  • مصرف محصولات لبنی ممکن است در برخی افراد باعث تحریک مخاط روده و تشدید علائم بیماری‌های التهابی روده شود.

3. تولید گاز و نفخ

  • لبنیات می‌تواند منجر به تولید گاز و نفخ در افرادی شود که التهاب روده دارند، زیرا التهاب ممکن است فرآیند هضم را مختل کند.

توصیه‌ها برای افراد با التهاب روده:

  1. لبنیات بدون لاکتوز: استفاده از محصولات لبنی بدون لاکتوز یا مصرف مکمل‌های آنزیمی لاکتاز ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

  2. شیرهای گیاهی: به جای شیر گاو، ممکن است از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام، شیر نارگیل، شیر برنج یا شیر جو استفاده شود. البته توجه داشته باشید که برخی از این شیرها ممکن است افزودنی‌هایی داشته باشند که برای روده‌های حساس مناسب نباشد.

  3. مشاوره با متخصص تغذیه: اگر مبتلا به التهاب روده هستید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم غذایی مناسب برای شما تنظیم شود.

برای برخی افراد با التهاب روده، مصرف شیر ممکن است مشکل‌ساز باشد. بهتر است برای مدیریت علائم و حفظ سلامت روده‌ها، جایگزین‌های مناسب پیدا کرده و مصرف لبنیات را به دقت تحت نظر داشته باشید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ