انجام مشاوره شغلی برای توانمندسازی خانواده‌های تحت‌پوشش کردستان

اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با انجام مشاوره شغلی، ایجاد روحیه خودباوری و کشف و شکوفایی تا رسیدن خانواده به خوداتکایی انجام می‌شود.

رضا طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شفافیت و اطلاع‌رسانی در انجام اقدامات امداد به جذب کمک‌های مردمی و تقویت بازوی مردمی سازمان کمک می‌کند.

وی افزود: بر همین مبنا اطلاع رسانی خدمات کمیته امداد بر دوش رسانه‌ها و اصحاب رسانه است و ما بر این امر واقف هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: کمیته امداد متفاوت از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها بوده، یک نهاد مقدس در نظام جمهوری اسلامی که اولین و تنها اداره‌ای است که نام بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بنا به عقیده‌ای که داشتند و نظر به اینکه این انقلاب برای مستضعفین بوده بر سر در آن حک شده است.

طوسی تصریح کرد: این انقلاب برای نیازمندان و اقشار محروم جامعه بود و کمیته امداد هم بعد از انقلاب برای اینکه موقت در رفع معیشت اقشار کم درآمد کمک کند و در نهایت آنها را به سوی درآمد پایدار و مستقل شدن سوق دهد خدمت می‌کند.

وی اذعان کرد: معیشت نیازمندان مدنظر انقلاب بود و به همین منظور هم این نهاد ساماندهی شد و تا معیشت افراد کم درآمد را ساماندهی کندو در این راستا اقدامات و برنامه‌های مختلفی را برنامه ریزی کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تصریح کرد: روز به روز به تعداد کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند افزوده و این خانواده بزرگ‌تر شده که ما از این بابت ناراحت هستیم و معتقدیم که سهل انگاری و کم کاری ما به عنوان مسؤول و خدمتگذار مردم در روی دادن این امر مؤثر بوده است.

طوس گفت: در بررسی این موضوع و رفع آن لازم است که خدمات اثرگذار انجام شود و مسؤولان به بررسی عملکرد و افزایش خدمت‌گذاری خود اقدام کنند، هر چند که کمیته امداد متولی فقر نیست اما باید شرایط اقتصادی را به گونه‌ای انجام داد که فردی که نیازمند مالی است در کشور وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: همه مردم باید در رفاه و همه نیازمندان هم مثل بقیه مردم دارای خانه، ماشین، درآمد پایدار و سفره پر رونق باشند.

۱۰۰ فعالیت در دستور کار کمیته امداد کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اذعان کرد: ماهیت کمیته امداد از ابتدای انقلاب بحث حمایتی و بررسی وضعیت معیشت نیازمندان بوده و بعد از مدتی سایر فعالیت‌های درمان، مسکن، و دیگر نیازهای خانواده‌های نیازمند را در قالب برنامه و فعالیت‌های خود گسترش دهد، که امروزه ۳۵ برنامه و ۱۰۰ فعالیت در دستور کار این نهاد قرار دارد.

طوسی خاطرنشان کرد: به جهت اینکه آموزه‌های دینی ما، هدف و نظر بنیان‌گذار کبیر انقلاب، و منویات مقام معظم رهبر و نیز تأکیدات رئیس امداد کشور و اساسنامه امداد ارائه خدمات اثرگذار است، سه مقوله در دستور کار اصلی امداد استان قرار دارد.

وی یادآور شد: اول اینکه حمایتی بودن حمایت و سلامت نیاز نیازمندان و احصا و اولویت بندی بر اساس منابع موجود باید مرتفع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اعلام کرد: پیشگیری بحث دومی است که با هدف قطع زنجیره فقر در خانواده فقیران و جلوگیری از انتقال آن به فرزندان آنها است.

طوسی با بیان اینکه طرح‌های امداد از بدو تا زمان مستقل شدن ادامه دارد، افزود: در یکی دیگر از طرح‌های امداد با نظر و تشخیص علوم پزشکی مبنی بر سو تغذیه مادران باردار، آنها تحت پوشش قرار گرفته و سبد تغذیه و کالا تا زمان تولد فرزند به صورت ماهیانه و مستمر دریافت خواهند کرد.

سبد کالایی به نوزادان تحت پوشش ارائه می‌شود

وی بیان کرد: همچنین بعد از تولد هم در صورت سو تغذیه نوزاد تا ۲۴ ماهگی سبد کالایی به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: فرزندان امداد در دوره تحصیلات از ابتدای ورود تا هر مقطعی که ادامه بدهند تحت نظر بوده و مشاوران مجرب در زمینه تحصیلی برای آنها، منابع آموزشی، لوازم و منابع کمک آموزشی مورد نیاز آنها توسط امداد تأمین خواهد شد.

طوسی گفت: بسیاری از فرزندان امداد تا مقاطع عالی رفتند و در بحث شغل هم اگر کار پشت میزی پیدا نکردند در بحث استعدادیابی و همکاری با فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه امداد یاور آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: ما این روند را تا قطع ریشه و زنجیره فقر از خانواده ادامه می‌دهیم و با ایجاد اشتغال فرزندان و خانواده آنها را بی‌نیاز از حمایت امداد و توانمند خواهیم کرد هر چند که با توانمند کردن هر خانواده، خانواده دیگر را جایگزین خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: سومین بحث توانمندسازی خانواده‌ها است، اینکه خدمت اثرگذاری که باید در راستای استعدادیابی خانواده‌ها و بین خانواده‌های تحت پوشش بین همه اعضا برای شناسایی و استعدادیابی که دارند انجام شود.

طوسی افزود: در این طرح در بین افراد با انجام مشاوره شغلی، ایجاد روحیه خودباوری و کشف و شکوفایی تا به خود اتکایی خانواده برسد اقدام می‌کنیم.

وی گفت: با آموزش فنی و حرفه‌ای و با پرداخت تسهیلات که در کسب مهارت تسهیلات هم ویژه بوده و فرایند خاصی دارد و در راستای پایداری شغلی انجام می‌شود، و در مرحله پایانی بعد از پرداخت تسهیلات نظارت مستمر و دائم به مدت ۵ ساله خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: نظارت ما به صورت پایلوت در کردستان هوشمند بوده و با توجه به ظرفیت و توانمندی همکاران نرم افزار ایجاد شده و طراحی آن به گونه‌ای است که تا ناظر در ۲۰ متری طرح نباشد، هیچکدام از فعالیت‌ها و فرصت شغلی صورت گرفته تیک نخواهد خورد و مزیت این طرح همین است که همکاران باید طرح را از نزدیک ببینند و هدف هم همین ارتباط مستقیم طرح و مجری است تا مبادا خانواده در تنگنا و آسیب قرار داشته باشند.

طوسی ادامه داد: از این رو همچنان هم به صورت بلاعوض و هم معوض به خانواده‌ها کمک می‌شود و این نظارت تا ۳ سال اول بعد از ایجاد فرصت شغلی توسط خود مددجویان که وام دریافت کردند در ۱۸ ماهه اول انجام می‌شود و همچنان بعد از طرح هم به صورت سالیانه حمایت‌های سلامت، اشتغال و خودکفایی و امور فرهنگی آنها رصد و نیاز و درآمد خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به یقین اینکه طرح جوابگو و مرتفع کننده نیاز خانواده‌ها است، و اینکه توانمندسازی انجام شده برسد و دارای حداقل حقوق قانون کار در ماه باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ