اطلاع رسانی دقیق زیر بنای امنیت پایدار است

اقتصاد ایران: رشت - فرمانده انتظامی گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌ رسانی صریح و به موقع تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق زیربنای امنیت پایدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی ظهر چهارشنبه در نشست تعاملی با مدیران رسانه‌ها با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز خبرنگار از تعامل و همکاری خبرنگاران در انعکاس اخبار پلیس تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: خبرنگاران همگام با پلیس و دستگاه‌های امدادرسان در حوادث حضور دارند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق زیربنای امنیت پایدار است و خبرنگاری دومین شغل پرخطر دنیا است، افزود: گزارش لحظه به لحظه حوادث کار بسیار سختی است.

سردار ملکی با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی به جمع آوری اتباع غیرمجاز و ساماندهی خودروهای فاقد پلاک در مناطق ییلاقی از ابتدای سال در استان اشاره کرد و بیان داشت: اگر حادثه‌ای برای خودروهای بدون پلاک که در ییلاقات تردد دارند پیش بیایید هیچ حق و حقوقی به موجب قانون به راننده و سرنشینان آن تعلق نخواهد گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲ تن و ۶۸۷ کیلوگرم بوده که کشفیات این حوزه نسبت به مدت مشابه یال گذشته افزایش ۲ درصد داشته است بیان داشت: مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان عنوان کرد و مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

دستگیری بیش از ۵ هزار و ۱۶۰ سارق از ابتدای سال تاکنون

سردار ملکی از دستگیری بیش از ۵ هزار و ۱۶۰ سارق از ابتدای سال تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، تصریح کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با توجه به مسافر پذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۱۰ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت ۲۰۴ نفر بوده که با کاهش ۱۸ درصدی و تصادفات جرحی نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس و میانگین تماس در روز را ۸ هزار و ۹۰۰ تماس عنوان کرد و افزود: ۲۴۲ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار تماس جز تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۴۱ فقره بوده، گفت: بیش از ۸۶ درصد پرونده‌های این حوزه با تلاش کارشناسان این حوزه کشف شده است.

برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز اولویت پلیس است

سردار ملکی در سخنانی به حوزه جرایم اقتصادی و کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳ کلاهبردار دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را اولویت‌های مجموعه انتظامی استان دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۷۸۲ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است، در این نشست هر یک از اصحاب رسانه سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقا امنیت استان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند و در پایان این برنامه از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه تقدیر به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ