حفظ پایداری شبکه برق در گرمترین روزهای سال در فارس

اقتصاد ایران: شیراز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با تاکید بر حفظ پایداری شبکه برق در گرمترین روزهای سال گفت:با همکاری و همراهی مردم استان از تابستان گرم و بی سابقه امسال عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کریمی فرد با بیان اینکه با توجه به گرم شدن کره ی زمین، در بیشتر نقاط دنیا به خصوص منطقه خاورمیانه شاهد افزایش درجه حرارت و گرمای نامتعارف هستیم که کشور عزیزمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، گفت: شبکه برق کشور در حال حاضر شرایط سختی را به سبب شدت گرما و بروز حوادث اجتناب ناپذیر تجربه می‌کند. وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در راه تأمین برق پایدار مشترکان یادآور شد بروز برخی از این حوادث به واقع به شبکه‌های توزیع برق باز می‌گردد که افزایش دمای هوا و مصرف زیاد، کارایی تجهیزات را کاهش داده و موجب افزایش حوادث در شبکه برق می‌شود.

وی با اشاره به شرایط ناترازی برق و فاصله میزان تولید و مصرف، امکان جایگزین شدن تجهیزات برق وجود ندارد، ادامه داد: به دلیل افزایش مصرف برق، احتمال وقوع حوادث نیز بالا می‌رود، اما در عین حال تمامی نیروهای صنعت برق به طور ۲۴ ساعته برای رفع حوادث و حفظ پایداری شبکه برق در تلاش هستند.

کریمی فرد گفت: افزایش بی‌رویه دما و در کنار آن افزایش تقاضای مصرف برق، هم به واحدهای نیروگاهی و هم به شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع به علت یکپارچه بودن شبکه در تمام کشور، فشار بسیار زیادی وارد می‌کند. در این شرایط بسیاری از پست‌ها اشباع شده و بعضاً خطوط انتقال و شبکه به حالت اشباع تبدیل می‌شود و احتمال بروز فشار بیش از حد بر شبکه‌های توزیع موجب رخ دادن حوادثی پیش بینی ناپذیر می‌شود که در این شرایط کلیه همکاران با تمام توان مشغول عملیات اجرایی و رفع حوادث می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در پایان از مردم استان فارس درخواست کرد طی روزهای پیش رو با کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات ۱۲ تا ۱۸ و موکول نمودن مصارف مازاد به بعد از آن و با چند راهکار ساده از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولرآبی، استفاده از نور طبیعی در روز و صرفه‌جویی به هر نحوه ممکن، خادمان خود در صنعت برق را برای برق رسانی مستمر یاری نمایند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ