افزایش آگاهی جوامع محلی نسبت به تأثیر صنعت گردشگری ضروری است

اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: افزایش آگاهی جوامع محلی نسبت به تأثیرگذاری صنعت گردشگری، می‌تواند به روند توسعه گردشگری بندر پل کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محسنی با اشاره به جایگاه بندر پل و اینکه این بندر درگاه ورودی و خروجی منطقه آزاد قشم است، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل مراکز خدمات رسان در این شهر ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه گردشگری از اهداف این اداره‌کل است، عنوان کرد: شهرداری بندر پل اراضی با کاربری گردشگری را از طریق فراخوان به سرمایه‌گذاران واگذار کند و این اداره‌کل در کمترین زمان مجوزهای لازم و همچنین تسهیلات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری گفت: افزایش آگاهی جوامع محلی نسبت به تأثیرگذاری صنعت گردشگری، می‌تواند به روند توسعه گردشگری بندر پل کمک کند که در همین راستا افراد توانمند در حوزه آموزش گردشگری را معرفی می‌کنیم تا با همکاری شهرداری و شورای شهر دوره‌های آموزش برای جوامع محلی برگزار شود.

محسنی اظهار کرد: در راستای ترویج و صیانت از معماری خلیج‌فارس، سال گذشته ۴ بادگیر توسط این اداره‌کل در بندر پل مرمت و بازسازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: با توجه به اینکه ۶۰ بادگیر در این شهر قابلیت بازسازی و مرمت را دارند امیدواریم با مشارکت شهرداری و شورای شهر بتوانیم تعداد بیشتری از این بادگیرها را مرمت و بازسازی کنیم.

او بیان کرد: برای ترویج و توسعه صنایع‌دستی، شهرداری مکانی را برای ایجاد خانه صنایع‌دستی در اختیار هنرمندان و صنعتگران قرار دهد که زمینه افزایش تولیدات صنایع‌دستی قابل‌عرضه به بازار و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد.

مرمت آثار تاریخی و ایجاد مراکز خدمت رسان شامل مراکز پذیرایی، اقامتی و سرویس‌های بهداشتی در مسیر تردد مسافران و گردشگران از دیگر مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ