عجیب‌ترین پاداش‌های المپیکی قسمت این ورزشکاران شد

اقتصاد ایران: نحوه استقبال از قهرمانان و برندگان المپیک در کشورهای مختلف به طرز قابل ملاحظه‌ای متفاوت است.

خبرگزاری ایسنا: المپیک پاریس به پایان رسید و المپین‌ها به کشورشان بازگشتند. ورزشکارانی که بازی‌های ۲۰۲۴ را با موفقیت پشت سر گذاشتند، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند و به خاطر درخشش در بالاترین سطح ورزشی پاداش دریافت خواهند کرد.

المپیکی‌های قزاقستان، قرقیزستان و به ویژه ازبکستان در پاریس بهترین‌ِ خودشان را نشان دادند و به همین دلیل هدایای چشمگیری از دولت و صندوق‌های مختلف حمایت از ورزشکاران دریافت کردند. خانه، آپارتمان، اتومبیل و حتی اسب به این قهرمانان اهد شد.

عجیب‌ترین پاداش‌های المپیکی قسمت این ورزشکاران شد

ورزشکاران ازبکستان در المپیک ۱۳ مدال کسب کردند که هشت مدال آن طلا بود. بنابراین ازبکستان موفق‌ترین کشور آسیای میانه در المپیک شد. بوکسورها سهم ویژه‌ای در  کسب این موفقیت داشتند چون پنج مدال طلا را در این رشته کسب کردند. فقط کوبا قبلا موفق به انجام چنین کاری شده بود که در یک دوره المپیک ۵ طلا در بوکس کسب کند. البته ممکن است این ورزش در سال ۲۰۲۸ از المپیک حذف شود.  

قهرمانان المپیک از جمله جمالف در کشتی آزاد هر کدام ۲۰۰ هزار دلار، خانه دو طبقه و یک دستگاه شورلت تاهو از رئیس‌جمهور ازبکستان دریافت کردند. به مدال‌آوران نقره ۱۰۰ هزار دلار، آپارتمان و خودروهای برقی BYD Song Plus اهدا شد. به مدال‌آوران برنز نیز ۵۰ هزار دلار، آپارتمان و خودرو  BYD Song Plus DM داده شد.

بازی‌های پاریس برای قرقیزستان نیز موفقیت‌آمیز بود. ورزشکاران این کشور دو نقره و چهار برنز در پاریس کسب کردند. قرقیزستان برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک در بوکس مدال گرفت و برای نخستین بار سه ورزشکار دومین مدال المپیک خود را به دست آوردند؛ میریم ژومانازارووا، آکژول مخمودوف و آیسولوو تینی بیکووا توانستند برای دومین بار صاحب مدال المپیک شوند.  

پیش از این بازی‌ها، هیچ ورزشکاری در تاریخ قرقیزستان دو مدال در المپیک کسب نکرده بود. بنابراین جای تعجب نیست که صدر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان به مراسم استقبال از تیم المپیک این کشور در بیشکک برود. به نمایندگی از رئیس دولت، دو خودروی کیا EV9، چهار خودروی کیا EV6 و ۱۰ دستگاه شورلت تراکر به ورزشکاران اهدا شد. ورزشکاران همچنین جوایز نقدی نیز دریافت کردند.

عجیب‌ترین پاداش‌های المپیکی قسمت این ورزشکاران شد


اسب برای کشتی‌گیر قزاق
در قزاقستان از ورزشکاران به طور جداگانه تقدیر شد. برای دمئو ژادرایف دارنده مدال نقره المپیک در کشتی فرنگی یک تویوتا لندکروزر نیز اهدا شد، یک خانه و  آپارتمان در آلماتی و ۵۰ هزار دلار جایزه نقدی جداگانه به او تعلق گرفت. علاوه بر این، یک اسب به ورزشکار داده شد.

جالب است که ابیبا ابوژاکینووا جودوکار قزاقستانی حتی بدون اینکه روی سکو در پاریس برود یک خودرو هدیه گرفت. او در وزن تا ۴۸ کیلوگرم در پایتخت فرانسه به رقابت پرداخت و مقام پنجم را به خود اختصاص داد.

انتهای خوشبختی برای ژیمناست فیلیپینی!
کارلوس یولو چندین دستاورد تاریخی را برای فیلیپین در المپیک کسب کرد. او اولین مدال کشورش را در ژیمناستیک به دست آورد. او اکنون خانه جدید مبله خواهد داشت. آخرین مدل آیفون، عرضه مادام‌العمر نودل، مرغ سوخاری و نوشیدنی‌های گازدار دیگر پاداش او هستند. او می‌تواند در خانه رایگان غذا بخورد، سفارش بدهد یا به رستوران برود. او همچنین می‌تواند به صورت رایگان مادام العمر از خدمات پزشکی استفاده کند.

عجیب‌ترین پاداش‌های المپیکی قسمت این ورزشکاران شد

در همین حال، در لهستان، علاوه بر ۸۲ هزار دلار پاداش به المپیکی‌ها، الماس، نقاشی‌های هنرمندان محلی و یک تور دو نفره مسافرت به ورزشکاران داده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ