آغاز ساختارسازی سازمان‌های مردم نهاد در خراسان‌جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند_ نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی از آغاز ساختارسازی سازمان‌های مردم نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: همچنان که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آن ابلاغ و به آن تاکید کرده‌اند به صراحت می‌توان گفت شاه کلید این بیانیه حلقه‌های میانی و مشارکت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد، جهادگران و بقیه متولیان این امر سربلند هستند و تمام توان و تلاش خود را برای کمک به مردم و همراهی با دولت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشتند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی گفت: سازمان‌های مردم نهاد سه خصلت و ویژگی اساسی دارند که غیردولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی بودن از جمله آنها است.

رفیعی ادامه داد: در سازمان‌های مردم نهاد به هیچ عنوان نباید کارهای سیاسی صورت بگیرد و اگر بخواهد فعالیت سیاسی انجام شود در قالب دیگر سازمان‌ها باید انجام شود.

وی به دسته‌بندی فعالیت‌هایی که سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌دهند اشاره کرد و افزود: امور فرهنگی امور اجتماعی، امور بهداشتی و درمانی، امور محیط زیستی و منابع طبیعی، عمرانی و آبادانی، فناوری‌های نوین، ورزش و جوانان، امور بین‌الملل از جمله این موارد بوده که همه این‌ها برگرفته از فعالیت‌های گمنام افرادی خوشنام در این عرصه است.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی با بیان اینکه منکر مشکلات و به صورت خیلی جزئی تخلفات اشخاص نیستیم، اضافه کرد: خوشبختانه شورای نظارت در سازمان‌های مردم نهاد این موضوعات را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند و سعی بر رفع این مسائل وجود دارد تا به حیثیت و آبروی این سازمان‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

رفیعی با اشاره به اینکه موضوعی را که سازمان‌های مردم نهاد پیگیری می‌کنند وجدان انسان‌ها و افراد جامعه آنهایی که وجدان بیدار و آگاهی دارند و به هیچ عنوان نمی‌توانند آن را بپذیرند و نگاهشان غیر از این باشد، گفت: مدیران سازمان‌های مردم نهاد، مجاهدان عرصه فرهنگی و اجتماعی کشور و استان هستند.

وی با اشاره به روند صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم نهاد افزود: خط قرمز سازمان‌های مردم نهاد همچنان که مقام معظم رهبری همیشه به آن اشاره کردند که قانون باید فصل الخطاب باشد، قانون است.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی ادامه داد: خوشبختانه هیچ‌گونه تخلفی در باب سازمانی وجود نداشته و اگر هم بوده بسیار جزئی بوده و رفع رجوع شده است.

رفیعی از نماینده ولی فقیه در استان خواست تا نماینده سازمان‌های مردم نهاد در استان و شهرستان‌های استان به عنوان مدعو عضو شورا فرهنگ عمومی استان شوند و همچنین در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز نماینده سازمان‌های مردم نهاد به عنوان مدعو حضور داشته باشد.

وی از آغاز ساختارسازی سازمان‌های مردم نهاد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سامانه جامع برای بحث فعالیت‌های و نظارت‌های ویژه دستگاه‌ها فراهم شده و ۲۸ مرداد ماه رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ