نوجوانان استان به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعزام ۲۰ نفر از نوجوانان نسل قاسم استان به مراسم راهپیمایی اربعین در کربلای معلی خبر داد.

سجاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اتفاقات شاخصی که در این اداره‌کل از حدود دو سال گذشته شکل گرفت راه‌اندازی شبکه تربیتی نوجوانان استان با عنوان «نسل قاسم» بود.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان یکی از گروه‌های هدف سازمان تبلیغات اسلامی هستند، افزود: در کشور اقدامات مؤثری برای این گروه صورت نمی‌گیرد البته مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارند که برنامه‌های شایسته‌ای داشته‌اند اما با توجه به اینکه در حوزه نوجوانان مسائل مختلفی وجود دارد این اقدامات کافی نیست.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مرکز استان یک کارگروه و حلقه مشاوران تشکیل شد و ابعاد مختلف مسائل، اولویت‌ها، آسیب‌ها، بایدها و نبایدهای امور نوجوانی استان مورد بحث قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شد.

محمدی عنوان کرد: از سال گذشته و تحت عنوان شبکه تربیتی نوجوانان نسل قاسم استان چهارمحال و بختیاری برنامه‌های مختلف هویت‌بخشی به نوجوانان شکل گرفت که اعزام کاروان نسل قاسم متشکل از حدود ۷۰۰ نوجوان در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به کرمان نمونه‌ای از این برنامه‌ها بود.

وی با اشاره به نحوه تشکیل شبکه نوجوانی نسل قاسم، اضافه کرد: ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و در این محلات یکی از نوجوانان که با سایر مجموعه‌های موجود در این حوزه همکاری نداشتند شناسایی شدند و پس از اعلام فراخوان، دوره‌های آموزشی در مسائل هویتی، رسانه‌ای، شخصیتی و… برای این نوجوانان برگزار شد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از توانمندسازی نوجوانان شناسایی شده و در اردوی نسل قاسم به کرمان از این افراد درخواست شد تا با گروه دوستان خود به مجموعه افزوده شوند که درنتیجه این شبکه در حال حاضر به یک شبکه ۱۰۰۰ نفری در استان تبدیل شده است.

محمدی یادآور شد: «روایت پیشرفت» یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که با محوریت نوجوانان نسل قاسم در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، در این برنامه در ابتدا افراد در دوره‌های آموزشی تولید محتوا شرکت داشتند و پس از آن اردوهایی برای نوجوانان برگزار شد تا پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را روایت کنند؛ هدف از این برنامه نیز ورود نوجوانان استان به عرصه جهاد تبیین بود.

وی بیان کرد: امسال و در آستانه برنامه باشکوه و راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی نیز مقرر است نوجوانان عضو شبکه تربیتی نسل قاسم به همراه پدر به کربلای معلی اعزام شوند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است ۲۰ نفر از نوجوانان نسل قاسم و ۲۰ نفر از پدران آن‌ها تحت عنوان «کاروان طریق‌الاقصی» و در قالب یک اتوبوس از تاریخ ۲۸ مردادماه لغایت ۳ شهریورماه عازم کربلا شوند.

محمدی ادامه داد: پس از نهایی شدن ثبت‌نام نوجوانان در این اردو یک دوره روایت‌گری نیز برای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین حرکت مردمی دنیا است اما دشمنان و افراد دارای رسانه به پوشش خبری و روایت این حرکت عظیم مردمی نمی‌پردازند بنابراین یکی از اهداف اعزام نوجوانان نسل قاسم به کربلای معلی و شرکت در پیاده‌روی اربعین این است که این افراد علاوه‌بر بهره‌مندی از موهبت‌های بی‌شمار حضور در این برنامه به روایت‌گری این حرکت عظیم بپردازند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ