صدور نخستین قرار بازداشت در پرونده انفجارهای نورد استریم

اقتصاد ایران: دادستانی آلمان در پروند تحقیقات درباره انفجارهای سال ۲۰۲۲ در خطوط لوله «نورد استریم»، نخستین قرار بازداشت را برای یک فرد «اوکراینی» صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رسانه‌های آلمان امروز از صدور نخستین قرار بازداشت در پرونده انفجارهای سال ۲۰۲۲ در خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به آلمان انتقال می‌داد، خبر داده‌اند.

شبکه ای‌آردی، روزنامه Sueddeutsche Zeitung و هفته‌نامه Die Zeit در گزارشی مشترک اعلام کردند که دادستانی فدرال آلمان در ماه ژوئن برای یک مرد اوکراینی که گفته می‌شود تا همین اواخر در لهستان سکونت داشت، حکم جلب گرفت.

این رسانه‌ها بدون ذکر منبع، این فرد را «ولودیمیر ز.» معرفی کرده‌اند. دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرده که درباره گزارش منتشره، اظهار نظر نمی‌کند!

انفجارهای ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ در نورد استریم که پیش از جنگ اوکراین، گاز روسیه را از طریق خطوط لوله زیر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کرد، خسارت قابل توجهی به بار آورد و همزمان با اقدام کشورهای اروپایی در کاهش و قطع وابستگی خود به منابع انرژی ارزان روسیه، تنش‌ها بر سر حمله این کشور به اوکراین تشدید شد.

هرچند دست پشت پرده این خرابکاری همچنان رو نشده است اما گزارش‌های متعدد از دخالت کی‌یف در آن حکایت دارد. واشنگتن‌پست آبان ۱۴۰۲ به نقل از منابع آگاه اروپایی و اوکراینی اعلام کرد که یکی از فرماندهان اسبق واحد نیروهای ویژه اوکراین، هماهنگ‌کننده انفجارهای خطوط لوله نورداستریم بوده است.

با این حال، مقامات سوئد و دانمارک در ماه فوریه تحقیقات را مختومه اعلام کردند و در نتیجه دادستانی برلین به تنها مسئول رسیدگی به این پرونده بدل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ