اینتل برای جبران زیان مالی خود، سهامش در شرکت آرم را فروخت

اقتصاد ایران: شرکت تراشه‌سازی اینتل، سهامش در شرکت آرم را برای جبران زیان‌های مالی فروخت.

بنابر گزارش رویترز، شرکت اینتل به‌تازگی سهام خود را در هلدینگ بریتانیایی طراحی تراشه‌ی آرم فروخته است. این فروش شامل ۱٫۱۸ میلیون سهم بوده که حدود ۱۴۶٫۷ میلیون دلار برای اینتل درآمدزایی کرده است. این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر اینتل برای بازسازی و کاهش هزینه‌ها است که شامل اخراج حدود ۱۵ هزار نفر و تعلیق پرداخت سود سهام نیز می‌شود.

اینتل در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی مواجه بوده است. از رقابت شدید در بازار تراشه‌ها و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید گرفته تا تلاش برای تقویت این کسب‌وکار تولید تراشه‌ی تحت مدیریت پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، هزینه‌های اینتل را به‌شدت افزایش داده و حاشیه‌ی سود آن‌ها را تحت فشار قرار داده است.

شرکت اینتل مستقر در سانتا کلارا کالیفرنیا، تا پایان ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) دارای ۱۱٫۲۹ میلیارد دلار پول نقد و معادل آن است و مجموع بدهی‌های جاری تیم آبی حدود ۳۲ میلیارد دلار برآورد شده است. از طرفی دیگر سهام اینتل از شروع سال جاری تاکنون بیش از ۵۹ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این ارزش پس از تعلیق سود سهام نیز، ۲۶ درصد دیگر کاهش یافت. تمام این شرایط، شرکت را وادار به اتخاذ تصمیمات سخت کرده است. فروش سهام هلدینگ آرم یکی از این تصمیماتی است که به اینتل کمک می‌کند تا منابع مالی خود را بهبود بخشد و روی پروژه‌های استراتژیک خود تمرکز کند.

مقالات مرتبط
  • اینتل به‌دلیل مشکلات مالی، مراسم بزرگ Innovation را به تأخیر انداخت
  • سهام‌داران اینتل بعد از سقوط آزاد ارزش سهام، از تیم آبی شکایت کردند

فروش سهام آرم توسط اینتل نشان‌دهنده‌ی تغییرات استراتژیک در رویکرد این شرکت است. اینتل به‌جای تمرکز روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی، قصد دارد منابع خود را به پروژه‌های داخلی و توسعه‌ی فناوری‌های جدید اختصاص دهد. این تغییر رویکرد می‌تواند به اینتل کمک کند تا در بازار رقابتی تراشه‌ها جایگاه خود را تقویت کند و به نوآوری‌های بیشتری دست یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ