باید به موقع فساد را بررسی کرد/ ضمانت نامه ها باید به روز شود

اقتصاد ایران: رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: برخورد سریع با فساد خواست مردم است که باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی رئیس کمیته تدوین مقررات در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: ابتدا با تأخیر روز خبرنگار را تبریک می‌گویم. در مقدمه باید بگویم هرچند ابلاغ ما از اواخر دی بود اما عملا شکل‌گیری کمیته با انتصاب اعضا، از حدود یک ماه و نیم قبل رقم خورد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره مصوبات کمیته تدوین و تطبیق مقررات از زمان حضور اعضای جدید افزود: در این مدت کوتاه ۱۸ سند مهم را در ارتباط با مسائل مختلف فوتبال و وابستگان به آن وضع کردیم.

او ادامه داد: یکی از اسناد مهمی که در فدراسیون ملاک عمل قرار می‌گیرد، مقررات ناظر بر نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان است. در حدود ۲۹ ماده و ۶ پیوست، آن را برای تقدیم به هیأت رئیسه آماده کردیم.

موسوی به موضوع استفاده از اتباع خارجی در فوتبال کشور نیز اشاره کرد و گفت: راهنمای عملی فدراسیون در به‌کارگیری اتباع خارجی موضوعی است که چالش چند سویه دارد. حتی از ابعاد بین‌المللی هم درخور بررسی و تأمل است. دستورالعمل حاکم بر قراردادها در ۵۹ ماده را نیز در نظر گرفته‌ایم. البته کارگروهی متصدی وضع این دستورالعمل بوده که این اواخر ما هم در نقش یک مشاور کنارش حضور پیدا کردیم. مقررات دیگری که از طریق دبیرکل به ما ابلاغ شد مثل مقررات ناظر بر نگهداری افتخارات، اسناد و هدایایی که در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد، دستورالعمل مربوط به جذب حامی مالی، بازاریابی، پاداش اعضای تیم‌های ملی و.... در حدود ۸ فقره تصویب کردیم.

رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات در مورد سیاست‌های راهبردی این کمیته برای برخورد با فساد، توضیح داد: به باور من مهم‌ترین و مؤثرترین اقدام برای مقابله با فساد، ناهنجاری‌ها و انسداد شریان فساد، وضع مقررات مفید، متقن و البته پایبندی به آنها است. بخش عمده این کار هم برعهده ماست. وجود در فساد در فوتبال را هم نمی‌توان انکار کرد. از گذشته بوده، است و خواهد بود. همانگونه که در کشورهای دیگر، سازمان‌های منطقه‌ای و حتی فیفا و یوفا هم وجود فساد را دیده‌ایم. اما مردم و مخاطبان فوتبال هم نسبت به وجود فساد آن مقدار پیگیر نیستند که برای مقابله با فساد پیگیری می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: خواسته مردم این است که برنامه عمل و طرز برخورد با فساد مهم باشد. کتمان، تئوریزه کردن یا ساده‌انگاری وجود فساد در فوتبال را ناخوشایند می‌دانند. به همین دلیل وظیفه بخش‌های مهم فدراسیون که با این مقوله درگیر هستند این است که اگر فسادی وجود دارد، طرز برخورد با آن هم برنامه‌ریزی شود و آهنگ، اراده و برنامه مبارزه با فساد وجود داشته باشد. می‌توانم شهادت بدهم در یان رابطه رکن فضایی فدراسیون با دغدغه‌های مردم همسو هستند. نکته مهم دیگر در این ارتباط بحث رسیدگی فوری، سریع و بهنگام به فساد است.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در پرونده‌های حقوقی و کیفری مبحثی بحث مرور زمان داریم که به این دلیل وضع شد که اگر سال‌ها از تاریخ وقوع بزه بگذرد و یک مسئولی بخواهد نسبت به اعمال برخورد با آن اعلام صلاحیت کرده و عادلانه‌ترین تصمیم را اتخاذ و متقن تر ین رأی صادر کند، شاید مورد پسند نباشد زیرا پس از مدت‌ها خاطره مردم از وقوع جرم پاک شده است. برخورد به موقع با فساد مهم است و این موضوع حتی مهم‌تر از خود فساد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید ضمانت‌اجراها را به روز رسانی کرده و نوع واکنش‌ها را علمی‌تر کنیم تا با عمل رخ داده و انسداد این شریان منطقی‌تر رفتار کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ