اشتغال صنعت محور، تعداد زیادی از زندانیان را مشغول کار می‌کند

اقتصاد ایران: رییس سازمان زندان‌ها گفت: بهترین بستر برای تحقق رسالت اصلاح و تربیت زندانیان، توسعه اشتغال و حرفه آموزی در بین زندانیان است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها؛ با اشاره به اینکه امسال سومین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی سازمان زندان‌ها را به مناسبت سالگرد شهادت شهید لاجوردی برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: یاد، نام و خاطره این شهید را گرامی می‌داریم. این شهید از پیش گامان عرصه اصلاح و تربیت و همچنین سردار جبهه مبارزه با کفر و نفاق بود. همچنین در حوزه زندانبانی خلاق و مبدا زندانبانی اسلامی بود. وی افزود: حرکت تحولی و رو به جلوی سازمان‌ها در مؤلفه‌های مختلف زندانبانی هم به حکایت آمار و ارقام و هم به دلیل گزارشات ناظران بیرونی و داخلی در سازمان و هم به جهت بیانات مقامات ارشد قضائی بر هیچکس پوشیده نیست.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: سازمان زندان‌ها دو هفته پیش در همایش سراسری مهارت ملی از سوی دستگاه مربوطه (مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای)، لوح تقدیر دریافت کرد. به اظهارات مسئولان دستگاه اقتصادی در کشور، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی؛ سازمان زندان‌ها در بین همه دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های وابسته به قوه و سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه مولدسازی رتبه برتر را دریافت کرده است.

وی گفت: اخیراً نماینده قوه قضائیه در هیئت مولدسازی اظهار داشت که ۵۰ درصد مولدسازی در کل کشور متعلق به سازمان زندان‌ها و ۵۰ درصد مابقی متعلق به همه دستگاه‌های اجرایی در کشور بوده است؛ این موجب افتخار و مباهات است.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها به کرات از سوی رئیس قوه قضائیه مورد تجلیل و تشویق قرار گرفته است و همه این موارد در سایه تلاش همکاران و لطف عنایت پروردگار است، افزود: تعامل، همگرایی و هم‌افزایی که بین سازمان زندان‌ها و مراجع قضائی وجود دارد، ستودنی است. تلاش همه خادمان عرصه اصلاح و تربیت در همه سطوح را ارج می‌نهم. از مسئولان قضائی و قضات شریف نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم چرا که اگر همکاری این عزیزان نبود این توفیقات نصیب سازمان نمی‌شد.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه مهمترین رسالت سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان است، تصریح کرد: بهترین بستر برای تحقق این رسالت مهم توسعه اشتغال و حرفه آموزی در بین زندانیان است.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال زندانیان عنوان کرد: در سند تحول ۳۰۰ برنامه در قالب ۱۰ طرح پیشران تدارک دیده شده است و یکی از طرح‌های پیشران در سند تحول به اشتغال زندانیان اختصاص یافته است. این برنامه راهبردی توسعه اشتغال در سازمان زندان‌ها مورد توجه قرار گرفته است و این حرکت رو به جلو بر اساس آمارهای موجود در سال‌های اخیر در واقع برنامه راهبردی سازمان بوده است و این برنامه با رویکرد اشتغال صنعت محور در سال جدید در حال اجرا است

محمدی با تاکید بر اینکه اشتغال صنعت محور پایدارترین نوع اشتغال است که می‌تواند تعداد زیادی از زندانیان را مشغول به کار کند و اینگونه دستمزد بیشتری نیز به زندانیان اختصاص پیدا می‌کند، گفت: آثار مثبت این توسعه اشتغال صنعت محور در پایان سال گذشته از زندان‌های قم و کرج کلید خورد و در سال جاری شاهد هستیم در زندان‌های شهرکرد، خوزستان، همدان و گلستان در همین چند ماه اخیر کارگاه و کارخانه‌های صنعتی را برای توسعه اشتغال در زندان‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: از سایر همکاران می‌خواهم با قوت و قدرت توسعه اشتغال صنعت محور را در چارچوب برنامه‌های دنبال کنند.

وی تاکید کرد: در کل کشور پروژه‌های نیمه تمام زیادی داریم و بر اساس اسناد بالادستی مکلف به انتقال زندان‌ها هستیم و این اقدام مهم برای ساخت زندان‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اعتبارات عمرانی قابل ملاحظه‌ای می‌خواهد و این تخصیص اعتبارات که از سوی مجلس و سازمان برنامه بودجه برای پروژه‌ها همه ساله دیده می‌شود، عدد قابل ملاحظه‌ای نیست.

محمدی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این اقدام مهم را رقم بزنیم و برای تأمین اعتبارات آن هیچ چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت مصوبه مولدسازی نداریم.

وی یادآور شد: اقدامات بسیار بزرگی با اخذ مصوبه مولد سازی درباره ۱۰۴ ملک سازمانی می‌تواند عملیاتی شود، این اقدام مهم می‌تواند زمینه ساز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها در طول برنامه هفتم و هشتم را محقق کند.

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: در زمینه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مربوطه سازمان زندان‌ها اقدامات بسیار مثبتی در ماه‌های اخیر انجام شده است و باید این اقدام مهم نیز ادامه داشته باشد و همچنین اصلاح سایر فرآیندها در حوزه زندانبانی که هدف گذاری شده است، نیز انجام شود.

در این مراسم ابراهیمی «معاون توسعه مدیریت و منابع» و ناصر حاج‌محمدی «مدیرکل دفتر فنی و عمرانی» مدیران برتر ستادی و همچنین علی عبدی (استان خراسان جنوبی)، محمد جوادی (استان آذربایجان شرقی) و اسحاق ابراهیمی (استان فارس) به عنوان مدیران‌کل زندان‌های برتر استانی معرفی شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ