ساخت بزرگ‌ترین موکبها برای کمک به زائران حسینی توسط دانش بنیان‌ها

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان با تولید محصول نوآورانه سازه‌های ژئودزیک توانسته است بزرگ‌ترین موکب‌های موقت را در شرق و غرب کشور برای خدمت به زائران حسینی بنا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید سالارطایفه مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان فناوران رستار سامانه (پرهون سازه) ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: این شرکت دو محصول بزرگ تولید می‌کند که یک محصول دانش‌بنیان است به نام بلک پنی مادون قرمز و یک محصول هم سازه‌های ژئودزیک است که آن را به عنوان محصول خلاق ثبت کرده‌ایم. سازه‌های ژئودزیک به صورت گنبدی با ساختار فلزی و پوشش پارچه‌ای هستند. البته از مدل آلومینیومی با پوشش شیشه آن نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: سازه‌های ژئودزیک با پوشش پارچه برای اسکان موقت و ارزان‌قیمت به ویژه در رویداد اربعین کاربرد دارند. این سازه‌ها قابلیت ساخت از ابعاد بسیار کوچک تا بسیار بزرگ را دارند. در سال گذشته ۱۱۰۰ متر زیربنا موکب‌های اربعین را در مدت زمان ۴روز نصب کرده‌ایم. امسال نیز ۴۵۰ متر زیربنا را در مدت ۲۴ ساعت نصب و مورد بهره‌برداری کرده‌ایم.

سالارطایفه در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: در حوزه سازه‌های ژئودزیک کاربردهایی که برای آبادانی و توسعه مناطق کمتربرخوردار داشت بسیار ارزشمند بود به عنوان مثال؛ برای سالن‌های ورزشی در مناطق کمتربرخوردار استفاده شد و همچنین به عنوان بزرگ‌ترین موکب‌های اربعین داخل ایران نصب و مورد استفاده قرار گرفت و حتی می‌توانند امسال نیز از همان سازه استفاده کنند.

وی در خصوص استفاده از محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: از سازه ژئودزیک ما در شهرستان جازموریان استان کرمان برای ساخت سالن ورزشی استفاده کرده‌اند. همچنین در یکی از روستاهای شهرستان بشاگرد استان هرمزگان، با همکاری کمیته ووشو سازه‌ای تحت عنوان «خانه امید» برای ورزش ووشو ساخته شده است. در حال حاضر کودکان و نوجوانان بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

سالارطایفه در خصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزود: سازه ابتدا ساخته و سپس در محل نصب می‌شود، به همین دلیل با سرعت بسیار بالایی نصب می‌شود. سازه ژئودزیک نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و به سرعت نصب و جمع می‌شود.

سالار طایفه در خصوص دیگر ویژگی‌های محصول تولیدی مجموعه پرهون سازه افزود: این سازه‌ها در برابر باد و طوفان مقاوم هستند و به دلیل ستون نداشتن، به راحتی برای اقامت، آشپزخانه و انباری استفاده می‌شوند. پارچه ما ضد حریق هستند و ایمنی لازم را برای زوار اربعین فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: مفتخریم که بزرگ‌ترین موکب غرب کشور سال گذشته و بزرگ‌ترین موکب اربعین شرق کشور امسال، توسط مجموعه «پرهون سازه» ساخته شده است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ