افزایش ۵۱ درصدی صدور مجوزهای سمن‌ها در خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند_ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی از افزایش ۵۱ درصدی صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد در استان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالبی صبح چهارشنبه در دیدار سمن‌های استان با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در مورخه ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۶ شورای انقلاب فرهنگی روزی را به عنوان روز تشکل‌های مردمی نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: دولت وظایف بسیار خطیر و وسیعی را دارد و شاید مسئولین، مدیران و کارشناسان دولتی برایشان چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ منابع انسانی مقدور نباشد که بتوانند شرح وظایفی که وجود دارد و مشکلات و آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد و وقایعی که در سطح جوامع به وجود می‌آید به همه این‌ها بپردازند لذا نیاز به مشارکت مردمی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: برای بحث مشارکت مردمی و استفاده از حلقه‌های میانی که می‌توانند حد واصل بین دولت و مردم باشند تشکل‌ها و یا سازمان‌های مردم نهاد تشکیل می‌شود.

طالبی افزود: سازمان‌های مردم نهاد عمدتاً افتخاری هستند و معمولاً به دنبال انتفاع نبوده و کارشان کار داوطلبانه، خیرخواهانه و انسان دوستانه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح استان از سازمان‌های مردم نهاد شاهد هستیم، اضافه کرد: در بسیاری از موارد شاهد بوده‌ایم که اثرگذاری اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در استان اثرگذاری بسیار مثبت و بالایی بوده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سطح استان خراسان جنوبی ۴۸۷ تشکل مردمی غیر دولتی فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۲۸۰ سازمان مردم نهاد با مجوز استانداری و فرمانداری‌های تابعه، ۱۱۸ سازمان مردم نهاد با مجوز بهزیستی و ۸۹ سازمان مردم نهاد مجوز آن توسط اداره کل ورزش و جوانان در حوزه‌های تخصصی این اداره کل صادر شده است.

طالبی به عملکرد بسیار خوب سازمان‌های مردم نهاد اشاره داشت و یادآور شد: زمانی که کشور مبتلا به ویروس کرونا بود و شاید بسیاری از مواقع حتی افراد خانواده حاضر به نزدیک شدن به افراد مبتلا در خانواده خود نبودند این سازمان‌های مردم نهاد بودند که در قالب تشکل‌هایی که داشته‌اند در راستای ویروس زدایی و هم در راستای خدمت دهی به افراد بیمار خدمات شایانی انجام دادند.

وی افزود: طرح‌های بسیار خوبی در استان وجود داشته که با سازمان‌های مردم نهاد انعقاد طرح شده و نتایج خوبی در پی داشته است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از این اقدامات مدیریت کودکان کار از طریق سازمان‌های مردم نهاد وابسته به بهزیستی بوده که می‌توان به آن اشاره کرد.

طالبی اضافه کرد: برگزاری یک سری از جشنواره‌ها، رویدادهای مذهبی، بازی‌های بومی و محلی و طرح‌هایی که در راستای مشارکت اجتماعی شکل می‌گیرد واسپاری به سازمان‌های مردم نهاد می‌شود.

وی از افزایش ۵۱ درصدی صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این افزایش ناشی از این بوده که به اهمیت کار آشنا بوده‌ایم و رئیس جمهور همیشه تاکید بر مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم با مشارکت آنها در حوزه‌های مختلف داشته‌اند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این موضوع بارها اعلام شده که جوانان مذهبی، ولایی، انقلابی و دلسوز و جهادی اگر بخواهند درخواست برای تشکیل سازمان مردم نهاد را بدهند درخواست‌های آنها را در حداقل زمان ممکن در شورای توسعه تشکل‌های مردم نهاد مطرح و استعلامات را از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اخذ و اساسنامه آنها را دریافت و بررسی کرده و به نوعی بعد از بررسی یک یا دو جلسه‌ای مجوز آنها را صادر می‌کنیم.

طالبی ادامه داد: هیچ پرونده درخواستی را در حال حاضر نداریم که در صف انتظار نوبت برای مجوز باشد و این آمادگی وجود دارد تا در صورت تمایل به این موضوع کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات سازمان‌های مردم نهاد هر چند سال برگزار و نمایندگانی را از میان خود انتخاب می‌کنند که در اواخر سال گذشته این انتخابات در استان برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ