اوقات فراغت؛ مسیری به سوی توانمندسازی برای آینده

اقتصاد ایران: شهرکرد-انتخاب صحیح و به اندازه فعالیت‌ها برای اوقات فراغت و در نظر گرفتن برنامه های هدفمند برای این ایام، گامی موثر برای آینده بوده و نیازمند آگاهی است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اوقات فراغت دانش‌آموزان در این فصل به دغدغه‌ای جدی برای والدین تبدیل می‌شود و آنها انتظار دارند تا این اوقات به بهترین نحو سپری شده و به داشته‌ها و دانسته‌های دانش آموزان اضافه شود.

اگر از اوقات فراغت تابستان به خوبی استفاده شود می‌تواند به دورانی اثرگذار و حتی به نقطه مهمی در زندگی دانش آموزان تبدیل شود ولی همیشه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

عده‌ای تا نیمه شب پای تلویزیون نشستن، ساعت‌ها بی هدف با رایانه کار کردن، صبح‌ها تا دیروقت خوابیدن و بخش عمده روز را با کسالت سپری کردن شیوه‌ای رایج در نحوه گذران اوقات فراغت دانش آموزان در شهرها می‌دانند.

در این میان برخی از نوجوانان هم گروه‌هایی تشکیل می‌دهند اما وقتی راهی مناسب برای گذران اوقات فراغت پیدا نمی‌کنند موجب نگرانی والدین خود می‌شوند.

بسیاری از دانش آموزان، اوقات فراغت به ویژه تعطیلات تابستان را دوره استراحت مطلق می‌دانند، آنها این دوران را زمانی برای فرار از فشار مدرسه تلقی می‌کنند و فکر می‌کنند که باید صرفاً به استراحت بپردازند.

این در حالیست که به تجربه ثابت شده در صورتی که آموزش‌هایی به شکل سرگرم کننده برای دانش آموزان تدارک دیده شود اوقات فراغت می‌تواند نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان باشد و حتی آینده آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

اوقات فراغت؛ مسیری به سوی توانمندسازی برای آینده

اوقات فراغت زمینه بهتر زندگی کردن را به ما می‌آموزد

فاطمه کیوانی یکی از والدین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعطیلات تابستانی اصولاً برای همه، به غیر از صبورترین، خلاق‌ترین و همین طور ثروتمندترین والدین، دردسری بزرگ به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ظهور گسترده تکنولوژی در شهرها و پر کردن نادرست اوقات فراغت از جمله بیدار نشستن نوجوانان تا پاسی از شب یا ساعت‌ها بازی بی هدف با رایانه و گوشی‌های هوشمند از مشکلات والدین در تابستان است که موجب می‌شود نوجوانان دیر از خواب بیدار شوند و بخش عمده‌ای از روز را به کسالت سپری کنند.

کیوانی خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلات خانواده‌ها در این روزها قرار گرفتن نوجوانان، به خصوص پسرها، در گروه‌های دوستی است که ممکن است برای پر کردن اوقات فراغت خود دست به اعمال نابهنجار و حتی بزهکاری بزنند.

وی اظهار کرد: بی توجهی به مقوله اوقات فراغت می‌تواند در وقوع جرم مؤثر باشد، همان اندازه که انسان به معیشت و کسب درآمد نیاز دارد، به همان اندازه نیز به آرامش روح و روان نیاز دارد و یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند زمینه بهتر زندگی کردن را برای انسان فراهم آورد، اوقات فراغت است.

اوقات فراغت؛ مسیری به سوی توانمندسازی برای آینده

۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در چهارمحال و بختیاری فعال است

ذوالفقار علیخانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ان‌شاالله مردم استان بار دیگر با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی، حماسه دیگری می‌آفرینند.

وی با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت دانش آموزان استان، بیان کرد: طرح اوقات فراغت استان چهارمحال و بختیاری کار خود را به صورت رسمی از ۳ تیر در ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت شروع کرد تا در فضایی پرنشاط و جذاب، برنامه‌هایی در راستای سند تحول بنیادین و تربیت اسلامی اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیج، هلال احمر، اتحادیه دانش آموزی با آموزش و پرورش استان در طرح اوقات فراغت همکاری دارند، خاطرنشان کرد: طرح اوقات فراغت از روز یکشنبه ۳ تیر آغاز و تا پایان ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

اوقات فراغت؛ مسیری به سوی توانمندسازی برای آینده

«تربیت بدون توقف» شعار امسال اوقات فراغت

افشین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص غنی‌سازی تابستان دانش‌آموزان اظهار کرد: شعار اوقات فراغت امسال «تربیت بدون توقف» است، مدارس تعطیل است اما تعلیم و تربیت تعطیل نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: ۸۷۰ پایگاه اوقات فراغت برای غنی‌سازی تابستان دانش‌آموزان در حوزه‌های ورزشی، مهارت‌آموزی، فرهنگی و هنری و برگزاری کلاس‌های علمی و قرآنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از تابستان صورت گرفته است، گفت: مراکز مختلفی در برگزاری این کلاس‌ها دخیل هستند. و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه mymedu یا به صورت حضوری در این کلاس‌ها ثبت نام کنند.

امیریان ادامه داد: با هم‌افزایی همه دستگاه‌های تربیتی از جمله کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اسلامی، ورزش و جوانان و ستاد اقامه نماز با همکاری آموزش و پرورش تابستان خوبی برای دانش‌آموزان رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه در ایام تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان هستیم، لازم است که ایام فراغت توسط همه مسئولان فرهنگی و همه مجموعه‌هایی که فعالیت فرهنگی دارند با دقت کارشناسی و بررسی کامل شود.

در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت باید از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود و مسئولان بدون هماهنگی با هم کار نکنند، اوقات فراغت را بستری مهم برای تجدید ارزش‌های معنوی و الهی و حیات انقلابی دانش‌آموزان بدانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ