بخشیده شدن ۲ پدر با رضایت اولیای دم

اقتصاد ایران:  روز گذشته اولیای دم دو پرونده قتل خانوادگی، به دادسرای امور جنایی پایتخت رفتند تا رضایت خود را نسبت به متهمان پرونده اعلام کنند. جزئیات دو پرونده به شرح زیر است:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، در نخستین پرونده که مربوط به 28 دی سال 96 بود، زن میانسالی به قتل رسید. پسر مقتول درباره این حادثه گفت: ساعت حدود 10 شب بود که پدرم تماس گرفت و خبر داد حال مادرم خوب نیست بلافاصله خود را به خانه رساندم و با بدن نیمه جان مادرم مواجه شدم که با ضربه چاقو بشدت مجروح شده بود. بلافاصله با برادرم و اورژانس تماس گرفتم اما لحظاتی بعد مادرم تسلیم مرگ شد.


وقتی تیم جنایی به محل حادثه رسید همسر مقتول متواری شده بود اما با صدور دستور بازداشت وی درنهایت یک ماه بعد کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند متهم میانسال را در یکی از خیابان‌های مشهد دستگیر کرده و به تهران منتقل کنند.متهم زمانی که در مقابل افسر پرونده قرار گرفت، به قتل ناخواسته همسرش اعتراف کرد و گفت: با همسرم سال‌ها اختلاف داشتم.

این اواخر درگیریمان بر سر شناسنامه همسرم بود. او تصور می‌کرد من شناسنامه‌اش را برداشته‌ام تا پولهایش را از حسابش خارج کنم. هر چه به او گفتم شناسنامه‌ات دست من نیست قبول نمی‌کرد. روز حادثه می‌خواست به خانه خواهرش برود. من هم عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم و چاقو را برداشتم، به خودم که آمدم همسرم خونین روی زمین افتاده بود. ترسیده بودم و به پسرم زنگ زدم و گفتم که مادرش حالش بد است و خودش را به خانه برساند.


او ادامه داد: من با خواهر همسرم، بچه هایش و شوهرش به خاطر ارث و میراث مشکل داشتم و همسرم هم از این موضوع با خبر بود. البته اختلافات ما از زمانی بیشتر شد که به خاطر بدهی سه سال فراری بودم و همسرم مجبور شد این بدهی را پرداخت کند. بعد از تماس با پسرم با اتوبوس به مشهد رفتم تا توبه کنم وپس از آن قصد داشتم به بندرعباس بروم و در آنجا مشغول به کار شوم که دستگیر شدم.


با اعتراف متهم به قتل همسرش، او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و پس از تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. باتوجه به درخواست دو فرزند مقتول که اولیای دم بودند، قضات دادگاه کیفری استان تهران، حکم بر قصاص صادر کردند. با گذشت 7 سال از جنایت، دو پسر مقتول تصمیم گرفتند پدرشان را به شرط دریافت دیه ببخشند. از آنجایی که مرد میانسال توانایی پرداخت دیه نداشت، با کمک خیرین مبلغ دیه جمع‌آوری شد و درنهایت پسران مقتول از قصاص پدرشان گذشت کردند.

بخشش همسر در قتل فرزند

دومین پرونده‌ای که روز گذشته منجر به رضایت و بخشش شد، مربوط به جنایتی بود که شنبه 19 خرداد امسال رقم خورد. ماجرا از این قرار بود که ساعت 3:15 بعد از ظهر صدای درگیری از خانه‌ای در منطقه نارمک به گوش رسید. به‌دنبال صدای درگیری، موضوع به پلیس گزارش شد و زمانی که مأموران قدم در طبقه سوم ساختمان گذاشتند با بدن نیمه جان پسر 30 ساله مواجه شدند. در چند قدمی جسد، مرد میانسالی قرار داشت که او نیز جراحت سطحی داشت. پدر و پسر به بیمارستان منتقل شدند اما پسر جوان که با 26 ضربه چاقو زخمی شده بود، تسلیم مرگ شد.

پدر پس از بهبودی به قتل پسرش اعتراف کرد و گفت: پسرم معتاد بود و کار درست و حسابی نداشت. 13 سال قبل در پی رفاقت با دوستان ناباب و خلافکار گرفتار اعتیاد شد و ترک هم نمی‌کرد. پسرم از تریاک شروع کرد تا به مصرف مواد مخدر شیشه، کتامین و قرص‌های روانگردان رسید.
همیشه اعضای خانواده را به مرگ تهدید می‌کرد و کتکمان می‌زد. از مادرو خواهرش به زور پول می‌گرفت و گاهی هم بدون اجازه آنها پولهایشان را برمی‌داشت و شیشه می‌خرید. در این سال‌ها 30 مرتبه پسرم را در کمپ بستری کردم.


اما بعد از ترخیص از کمپ دوباره مصرف مواد را شروع می‌کرد دیگر از دست او خسته شده بودیم. روز حادثه هم از ما پول مواد خواست و زمانی که با پاسخ منفی مواجه شد، به سمت آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت. او ابتدا می‌خواست خودش را بکشد که من سعی کردم چاقو را از او بگیرم. بعد هم درگیری ما بالا گرفت و با چاقویی که پسرم برداشته بود، او را به قتل رساندم.


باتوجه به اعتراف مرد میانسال، او به اتهام قتل پسرش به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد. هرچند وی طبق قانون به خاطر قتل فرزندش قصاص نمی‌شود اما باید به همسرش به عنوان ولی دم دیه پرداخت کند. روز گذشته زن میانسال نیز به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و با گذشت از خون پسرش رضایت بی‌قید و شرط خود را به همسرش اعلام کرد.بدین ترتیب مرد میانسال نیز بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ