میقاتی: از همه توانمان مقابل تجاوزات اسرائیل استفاده می‌کنیم

اقتصاد ایران: نجیب میقاتی اعلام کرد که ما بر آزادی سرزمین و محافظت از حاکمیت لبنان تاکید داریم و از همه توان خود مقابل جنایات و تجاوزات اسرائیل استفاده می‌کنیم.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان طی سخنانی درباره تحولات اخیر مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی، در سایه تجاوزات اشغالگران و تصمیم قاطع حزب‌الله برای پاسخ به جنایت تروریستی صهیونیست‌ها در بیروت، اعلام کرد: جامعه جهانی، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی باید به وظایف خود در قبال لبنان عمل کنند و در این شرایط سخت، از لبنان حمایت نمایند؛ به ویژه اینکه در مرحله فعلی، کشور ما تحت فشارهای بسیار سنگینی قرار دارد.

نجیب میقاتی تاکید کرد: تجاوزات و تهدیدهای اسرائیل باید انگیزه بیشتری برای لبنانی‌ها جهت اتحاد و همبستگی در این شرایط ایجاد کند و اصلاً قابل قبول نیست که در زمان کنونی، جایی برای بحث‌های حاشیه‌ای در داخل وجود داشته باشد.

این مقام لبنانی تاکید کرد: ما مصمم به توقف جنگ هستیم و لبنان همچنان به موضع خود در پایبندی به قطعنامه 1701 تاکید دارد و این قطعنامه را دروازه هر راهکاری می‌داند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان همچنین خبر داد که با توجه به جدی بودن اوضاع لبنان و کل منطقه، ما روابط و دیدارهای خود را با سران کشورهای خارجی و عربی بیشتر کرده‌ایم.

میقاتی ادامه داد: در سایه تشدید جنگ، افزایش تنش‌ها و همچنین اصرار دشمن اسرائیلی بر ارتکاب جنایات خود، ما در دولت لبنان تاکید می‌کنیم که به حق لبنان در آزادسازی سرزمین و محافظت از حاکمیت خود پایبندیم.

این مقام لبنانی در ادامه با اشاره به جنایت شنیع صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین، واقع در شهر غزه که بیش از 100 شهید در میان غیرنظامیان بر جای گذاشت، تاکید کرد: ما این جنایت وحشتناکی که اسرائیل علیه غیرنظامیان بی‌گناه انجام داد و منجر به شهادت بیش از 100 نفر شد را به شدت محکوم می‌کنیم و از وجدان جهانی می‌خواهیم تا اقدامی برای توقف این نسل کشی سازمان یافته رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم بی‌گناه، انجام دهد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از 10 ماه از جنگ در لبنان و غزه، جوانان ما همچنان شهید می‌شوند و این جنگ تاثیر زیادی بر زندگی مردم لبنان و اقتصاد کشور ما داشته است. ما در زمینه تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ و برقراری آتش بس کامل و توقف تجاوزات اسرائیل علیه غزه و لبنان، ارتباطات خود را با طرف‌های بین‌المللی افزایش داده‌ایم.

میقاتی تصریح کرد: ما در دولت لبنان همچنان صدای خود را بالا می‌بریم و تجاوزات اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم و در تلاش برای رسیدن به راهکاری درست هستیم. ما از به کار گرفتن همه توانایی‌ها و همچنین استفاده از روابط با دوستانمان برای حمایت از کشور خود و محکومیت اقدامات جنایتکارانه اسرائیل، دریغ نخواهیم کرد و صدای خود را بالا می‌بریم تا وجدان جهانی را بیدار کنیم.

نخست وزیر دولت موقت لبنان خاطرنشان کرد: تجاوزات و کارشکنی‌های اسرائیل همه تلاش‌ها برای توقف جنگ را به شکست می‌کشاند و این رژیم هیچ اهمیتی به اقدامات میانجی‌ها نمی‌دهد. ما در این شرایط سخت باید وحدت میان لبنانی‌ها را تقویت کنیم و در این مرحله، ضروری است که بحث‌های بیهوده‌ای که از برخی طرف‌ها شنیده‌ایم و می‌شنویم کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ