امکان تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی توسط معلمان بازنشسته

اقتصاد ایران: رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش درباره تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی توسط معلمان غیرمرتبط گفت: در سال‌های گذشته معلمان بازنشسته و معلمان مدارس غیردولتی نمی‌توانستند برگه‌های امتحانات را تصحیح کنند که امسال این محدودیت حذف شد.

- اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی توسط معلمان غیرمرتبط گفت: ابلاغ تصحیح برای معلمان باید مورد تأیید گروه‌های آموزشی قرار بگیرد؛ معلمان خبره در هر استان عضو گروه‌های آموزشی هستند که آنها ابلاغ تصحیح معلمان را تأیید می‌کنند.

وی افزود: ممکن است معلمی با مدرک ادبیات در ساعات غیرموظف کتاب دینی یا عربی را تدریس کند در چنین شرایطی با تشخیص و تأیید گروه‌های آموزشی می‌تواند برگه‌های امتحانات نهایی دروس عربی و دینی را تصحیح کند چون این دروس را تدریس داشته است.

زارعی متذکر شد: معلم ادبیات هیچ گاه نمی‌تواند برگه‌های امتحان ریاضی را تصحیح کند، چنین سازوکاری فراهم نیست و اگر این اتفاق بیفتد، خطا است.

دانشجو معلمان هم به چرخه تصحیح امتحانات نهایی اضافه می‌شوند

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود به دلیل کمبود معلم از  محلات برای تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی نیرو آورده‌اند، مطرح کرد: این موضوع یک شوخی بزرگ است! افرادی می‌توانند برگه‌های امتحانات نهایی را تصحیح کنند که تدریس دارند. در سال‌های گذشته، معلمان بازنشسته و معلمان مدارس غیردولتی نمی‌توانستند برگه‌های امتحانات نهایی را تصحیح کنند اما امسال این محدویت حذف شد و تمام افرادی که تدریس دارند، برگه‌های امتحانات را تصحیح کردند حتی در تلاش هستیم این امکان را فراهم کنیم تا دانشجومعلمان ترم آخر هم بتوانند برگه‌های امتحانات نهایی را تصحیح کنند البته این موضوع برای امسال محقق نشد.

دلایل کارنامه عجیب دانش‌آموزان

وی درباره انتشار تصاویری از کارنامه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی با نمرات امتحانات نهایی 4 یا 5 که به دلیل نمره بالای ارزشیابی سالانه موفق به قبولی و ارتقای پایه شدند، گفت: ارزشیابی دانش‌آموزان به شیوه فرایندی است یعنی نمرات مستمر و پایانی مدنظر است اما برای ارائه سابقه تحصیلی و تأثیر آن در کنکور فقط نمره کتبی امتحانات نهایی موثر است.

زارعی درباره اینکه برخی دانش‌آموزان اعلام می‌کنند با ورود به سامانه آموزش و پرورش برای مشاهده کارنامه ابتدا قبولی برای آنها ثبت شده بود اما در مراجعات بعدی مشخص شد برخی دروس آنها تجدیدی ثبت شده است، بیان کرد: آخرین کارنامه‌ای که دانش‌آموز از سامانه دریافت می‌کند، ملاک است؛  دو سامانه وجود دارد، نخست سامانه تصحیح که نمرات دانش‌آموزان در آنجا ثبت می‌شود و پس از آن به سامانه فاینال ارسال و کارنامه تولید می‌شود.

فرصت به مدارس برای برگزاری امتحانات جبرانی تا نیمه شهریور

وی افزود: در سامانه تصحیح نمره سالانه یعنی نمرات نوبت اول و مستمر وجود ندارد و فقط نمره کتبی امتحانات نهایی ارائه می‌شود بنابراین ممکن است دانش‌آموز مردود شده باشد اما با جمع‌بندی نمرات مستمر و کتبی در نهایت پذیرفته می‌شود و امکان ارتقای پایه را دارد.

زارعی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأخیر در اعلام نتایج امتحانات نهایی و زمان کوتاه دانش‌آموزان برای مطالعه برای امتحانات جبرانی اظهار کرد: در پایه دوازدهم کار براساس زمانبندی پیش رفت اما در پایه دهم و یازدهم با توجه به تأخیر در اعلام نتایج یک اصلاحیه داشتیم که تا نیمه شهریور مدارس اجازه دارند برای امتحانات جبرانی برنامه‌ریزی کنند.
انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ