وزارت دادگستری آمریکا ممکن است خواستار تجزیه گوگل شود؛ جدایی اندروید از کروم

اقتصاد ایران: با پیگیری‌های وزارت دادگستری ایالات‌متحده برای مهار سلطه‌ی گوگل در بازار جستجوی آنلاین، این شرکت احتمالاً در آستانه‌ی تجزیه‌شدن قرار دارد.

وزارت دادگستری آمریکا درحال بررسی امکان تجزیه‌ی آلفابت (مالک گوگل) است. این خبر پس از آن منتشر شد که قاضی پرونده، گوگل را به انحصار غیرقانونی بازار جستجوی آنلاین متهم کرد.

به گزارش بلومبرگ، سهام گوگل پس از انتشار خبر احتمال تجزیه‌‌شدن آن، ۱٫۴ درصد کاهش یافت. حکم دادگاه که هفته‌ی گذشته صادر شد، این شرکت را به نقض قوانین ضد انحصار متهم می‌کند. طبق حکم مذکور، گوگل با صرف میلیاردها دلار، انحصار غیرقانونی ایجاد کرده و به موتور جستجوی پیش‌فرض جهان تبدیل شده است. این حکم به‌عنوان اولین پیروزی بزرگ برای مقامات فدرال در مقابله با سلطه‌ی غول‌های فناوری بر بازار تلقی می‌شود.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اشاره می‌کند وزارت دادگستری آمریکا درحال بررسی گزینه‌های دیگری مثل اجبار گوگل به اشتراک‌گذاری داده‌ها با رقبا و اعمال تدابیری برای جلوگیری از کسب مزیت ناعادلانه در محصولات هوش مصنوعی است.

مقالات مرتبط:
  • نارضایتی شدید توسعه‌دهندگان کاستوم‌رام‌ها از سیاست‌های امنیتی گوگل
  • چشم‌ها به دادگاه گوگل؛ آیا غول دنیای فناوری تجزیه خواهد شد؟

ظاهراً جداسازی سیستم‌عامل اندروید، یکی از راه‌حل‌هایی است که وکلای وزارت دادگستری ایالات‌متحده، بیشتر روی آن بحث می‌کنند. همچنین مقامات به دنبال فروش اجباری برنامه‌ی تبلیغات جستجوی گوگل (AdWords) و جداسازی احتمالی مرورگر وب کروم هستند.

سازمان‌های ضد انحصار فدرال طی چهار سال گذشته علیه غول‌های فناوری ازجمله متا، آمازون، اپل و مایکروسافت شکایت و ادعا کرده‌اند که این شرکت‌ها به‌طور غیرقانونی انحصار خود را در حوزه‌های مختلف حفظ کرده‌اند. البته باید اشاره کنیم مایکروسافت در سال ۲۰۰۴ با وزارت دادگستری به توافق رسید و اتهام اجبار کاربران ویندوز به استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر را پذیرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ