گمرکات کردستان ۸۰ پروانه خروج وسایل نقلیه حمل موکب‌ها را صادر کرد

اقتصاد ایران: سنندج_ناظر گمرکات کردستان گفت: گمرکات کردستان ۸۰ پروانه خروج وسایل نقلیه حمل موکب‌ها به سلیمانیه عراق را صادر کرد.

فرامرز امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث حمل و نقل یکی از مشکلات زائرین در سال‌های گذشته بود که امسال با توجه به مرز باشماق تردد تسهیل یافته است.

وی گفت: تا ۲۶ مرداد ماه از کردستان به عراق تا سلیمانیه تردد برای زوار رایگان خواهد بود و از آنجا تا نجف و کربلا با مدت ۶ تا ۷ ساعت راه خوب با امکانات خوب مهیا است.

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه امکانات خوب، استراحت و پذیرایی و اسکان در هر دو سو با شرایط خوب مهیا است، تصریح کرد: شرایط استان جلوه عملی اتحاد و همدلی و برادری واقعی بین اهل سنت و اهل تشیع هست و حقیقتاً صحنه‌های زیبای را رقم زده است.

وی گفت: توصیه ما به زواری که تحمل گرمای غیرقابل تحمل را ندارند و از ازدحام بی‌زارند برای ثبت یک ایام به یاد ماندنی تردد از مرز باشماق و تمرچین است.

وی تصریح کرد: آمار زائرهای که تاکنون تردد داشتند از مرز باشماق ۷۰۰ نفر بوده و گمرکات استان ۸۰ پروانه خروج وسایل نقلیه و وسایل حمل موکب ها صادر کرده و برای تجهیزات و مواد دارویی هلال احمر و به مواکبی که از سایر شهرستان‌ها از مرز مهران و خسروی تردد داشتند برای تسهیل در تردد خود مرز باشماق را توصیه می‌کنیم.

ناظر گمرکات کردستان گفت: با توجه به اینکه این مرز کمتر شلوغ شده مواکب با تجهیزات و خودرو وسایل خود می‌توانند از کردستان خروج موقت خود را ثبت کنند و به طور شبانه روزی و در روزهای جمعه و حتی زمان غیراداری در گمرک کارهای مربوطه انجام و همکاران مستقر هستند.

وی گفت: امسال در ۶ مرز رسمی جمهوری اسلامی زائرین اربعین تردد می‌کنند و در مرز باشماق هیچ گونه کاهشی در امور تجاری و ممنوعیت تردد انجام نشده است.

امیدی اذعان کرد: روال کار قبل از اربعین چگونه بوده به همان منوال فعالیت تجاری همچنان ادامه دارد و خصوصیت این مرز همین است شاید بسته به تردد زائرین در روزهای آینده تردد کامیونی بسته شود ولی فعلاً شبانه روزی ممکن است و از نظر زیرساختی با توجه به محدودیت در سایر مرزها شاید فعالیت ما در آتی بیشتر هم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ