نخست وزیر ژاپن استعفا می‌کند

اقتصاد ایران: به‌دنبال مجموعه‌ای از رسوایی‌های سیاسی حزب حاکم ژاپن در چند ماه اخیر، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که ماه آینده از سمتش استعفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، رسوایی‌های سیاسی چند ماه اخیر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن به استعفای فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور منجر شده است.

کیشیدا در نشستی مطبوعاتی با اشاره به لزوم نمایش حزب لیبرال دموکرات ژاپن به عنوان «حزبی متحول‌شده»، گفت: شفافیت و انتخابات آزاد و مناظرات قدرتمند بیش از هر زمانی اهمیت دارد. در این مسیر، نخستین گام و آشکارترین اقدام در راستای نمایش حزب لیبرال دموکرات به عنوان حزبی متحول‌شده، استعفای من است.

وی افزود: این تصمیم دشوار را با اراده قوی برای پیشبرد اصلاحات سیاسی اتخاذ کردم زیرا اعتماد مردم، لازمه فعالیت درست سیاست است.

حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن که از زمان بنیانگذاری در سال ۱۹۵۵ تقریباً به طور پیوسته قدرت را در دست داشته، در ماه‌های اخیر درگیر یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های سیاسی چند دهه اخیر این کشور بوده است.

دو جریان بانفوذ این حزب به عدم ارائه صحیح درآمد و هزینه‌شان و در برخی موارد، رشوه دادن از محل بودجه سیاسی، به برخی قانونگذاران متهم شده‌اند.

کیشیدا در جریان حدود سه سال نخست وزیر ژاپن، نسبت به اتخاذ تدابیر مقابله با فساد و اعمال اصلاحات درون‌حزبی از جمله انحلال فراکسیون‌ها و اقدام انضباطی علیه قانونگذاران فاسد، متعهد شده است.

همچنین نگرانی‌ها درباره اقتصاد ژاپن از جمله تضعیف «یِن» برابر دلار آمریکا، اعتماد به سیاست‌های اقتصادی کیشیدا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ