روند اعطای مجوز تأسیس داروخانه به غیرداروسازان

اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام علت اعطای مجوز تأسیس داروخانه به غیرداروسازان، روند کسب این مجوز را تشریح کرد.

- اخبار اجتماعی -

سید حیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ابلاغیه اخیر سازمان غذا و دارو مبنی بر فراهم شدن امکان تاسیس داروخانه برای غیرداروسازان اظهار کرد: در آیین‌نامه قبلی، تاسیس داروخانه صرفاً توسط داروسازان مجاز بود اما این موضوع توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد و سازمان غذا و دارو باید سازوکاری را برای این موضوع ابلاغ می‌کرد بنابراین مقرر شد افرادی که متقاضی تاسیس داروخانه هستند بتوانند اقدام به این کار کنند اما باید توجه داشت که این متقاضیان نیز مانند سایر موسسات پزشکی باید الزاماتی داشته باشند که این الزامات را در قالب یک بخشنامه به معاونت‌های غذا و دارو ابلاغ کردیم و درخواست و صلاحیت این متقاضیان در کمیسیون ماده 20 بررسی و تایید می‌شود و اگر تأیید شود به این افراد مجوز تاسیس داروخانه را اخذ کنند.

وی افزود: به‌هرحال ما به این موضوع انتقادهایی وارد می‌دانیم اما مکلف به تمکین رای دیوان عدالت اداری هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد داروخانه‌ها در سال‌های اخیر، این اقدام از توجیه اقتصادی خارج شده و ممکن است افزایش بی‌رویه تعداد داروخانه‌ها آسیب‌زننده به سلامت مردم باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نظر ما این است که سطح‌بندی نظام سلامت رعایت شود و داروخانه مانند سایر صنوف و بنگاه‌های اقتصادی دیده نشود زیرا مسائل مربوط به داروخانه‌ها پیچیدگی خاص خود را دارد.

به گفته وی، مدارک تحصیلی مجاز به دریافت موافقت اصولی تاسیس داروخانه شامل مدرک دیپلم، مدرک دانشگاهی در رشته‌های غیر علوم پزشکی، مدرک کاردانی و کارشناسی غیرعلوم پزشکی و مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های علوم پزشکی است که این مدارک امتیازبندی شده و باید به تایید دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه برسد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ