جزییات انتشار آمارنامه دارویی

اقتصاد ایران: رییس سازمان غذا و دارو گفت: هدف از انتشار آمارنامه دارویی، دسترسی عادلانه به داده‌های بازار دارویی کشور و کمک به توسعه صنعت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، از انتشار آمارنامه دارویی سال ۱۴۰۲ کشور خبر داد و اظهار کرد: هدف از انتشار این داده‌ها، دسترسی عادلانه به داده‌های بازار دارویی کشور، کمک به توسعه صنعت و بازار دارویی، کمک به برنامه‌ریزی شرکت‌ها در خصوص تأمین دارو، ارتقا شفافیت در راستای نظارت عمومی بر سازمان غذا و دارو بوده و ارائه داده‌ها در قالب داشبورد قابل بهره برداری برای تمامی اقشار جامعه و ذی نفعان است.

وی افزود: تمامی داشبوردها قابلیت جستجوی چندگانه و پیشرفته داشته و در قالب نمودارهای مختلف، آنالیزهای کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داشبوردهایی که پیش از این توسط اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل در بستر Publicbi.fda.gov.ir‏ منتشر شده اند شامل داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار بخش سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، داشبود آمارنامه دارویی بر اساس اظهار تأمین کننده و داشبورد مجوز ترخیص کالای سلامت بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار پخش سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: این داشبورد داده‌های فروش اقلام دارویی شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها را ارائه و نزدیک‌ترین داده قابل اتکا به مصرف اقلام دارویی هستند.

به گفته محمدی، اطلاعات ارائه شده در داشبورد ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شامل ارزش ریالی و مقدار عددی بازار دارویی کل کشور هر یک از شرکت‌ها و یا هر یک از پروانه‌های دارویی، سهم ریالی و عددی هر یک از شرکت‌های تأمین کننده و پخش از کل بازار دارویی کشور، از بازار واردات و تولید داخل و یا از بازار دارویی یک قلم دارو هستند.

وی تصریح کرد: داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار تأمین کننده نیز داده‌های اقلام دارویی که توسط شرکت تأمین کننده بعد از تأمین، شناسه گذاری (برچسب گذاری) شده و در سامانه تیتک بارگذاری شده بوده و نشان دهنده میزان تأمین دارو به صورت واردات و تولید داخل است.

محمدی خاطرنشان کرد: اطلاعات ارائه شده در داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار تأمین کننده نشان دهنده ارزش ریالی و مقدار عددی داروی تأمین شده کل کشور هر یک از شرکت‌ها و یا هر یک از پروانه‌های دارویی و سهم ریالی و سهم عددی هر یک از شرکت‌های تأمین کننده از داروهای تأمین شده کل کشور از بازار واردات و تولید داخل و یا از بازار دارویی یک قلم دارو است.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، داشبورد آمارنامه دارویی ۱۴۰۲ بر اساس اظهار پخش نیز بر اساس داده‌های فروش شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها و تمامی داده‌هایی که طی سال توسط شرکت‌های پخش در سامانه تیتک بارگذاری شدند، جمع بندی و مجدداً با شرکت‌ها چک می‌شود و در نهایت در قالب آمارنامه دارویی آن سال منتشر می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ