اجرای شبکه آبیاری بارانی در محدوده بزرگراه شهید مدرس

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۶ تهران از اجرای شبکه آبیاری بارانی در محدوده بزرگراه شهید مدرس و صرفه‌جویی ۱۰۰ درصدی در آبیاری فضای سبز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ تهران اعلام کرد: یکی از مشکلات مهم ناحیه پنج منطقه شش پایتخت، عدم وجود منابع آبی کافی برای آبیاری مستمر فضای سبز در سطح این ناحیه و محدوده بزرگراه شهید مدرس بود که هرساله سبب ایجاد معضلات فراوان از جمله حجم بالای آبیاری‌های تانکری و سنتی گردیده بود، بنابراین به منظور حل و فصل این مشکل تدابیر ویژه‌اندیشیده شد.

شهردار منطقه مرکزی تهران در این باره اضافه کرد: با عنایت به اینکه حقابه منطقه ما از کانال آب بزرگراه مدرس تنها ۳ ساعت در طول شبانه روز بود، بنابراین در تلاش بودیم تا این حقابه به صورت کاملاً بهینه و صرفه‌جویی ۱۰۰ درصدی در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه شبکه آبیاری بارانی در محدوده مذکور در اولویت کاری اداره فضای سبز شهرداری منطقه شش تهران قرار گرفت و اجرایی شد.

▪️روحانی، تصریح کرد: در اجرای این پروژه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری در محدوده فضای سبز انجام شده، به منظور سهولت بهره‌برداری و جلوگیری از تخریب و همچنین کاهش هزینه نگهداری، سیستم آبیاری بارانی به صورت متحرک در نظر گرفته شده است. به طور کلی مزایای راه‌اندازی سیستم آبیاری بارانی شامل بهبود کیفیت فضای سبز، توزیع مناسب آب، صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت حداقل آب موجود می‌شود.

▪️شهردار منطقه ۶ تهران، خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در محدوده بزرگراه شهید مدرس، جمع‌آوری کامل آب‌های جاری خیابان آفریقا و بیهقی بوده که به صورت مداوم، جاری بوده و در نهایت به کانال خاکریز آب واقع در خیابان بیهقی سرازیر می‌شد، بدین منظور با تلاش شبانه‌روزی، نسبت به احداث حوضچه، نصب پمپ اقدام و عملیات انتقال آب به رفیوژ میانی و ضلع شرق بزرگراه شهید مدرس انجام شد و بدین ترتیب هزار و ۲۰۰ متر از شبکه آبرسانی تأمین آب شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ