طرحی نو برای پاسخ به سوالات کلیدی نوجوانان درباره اصول دین

اقتصاد ایران: دهمین چاپ از جلد نخست "اصول دین نوجوان" و پنجمین چاپ از جلد دوم این کتاب از سوی نشر معارف منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دو جلد "اصول دین نوحوان"، نوشته علی شعیبی از جمله آثار خواندنی در حوزه اعتقادات دینی است که تلاش دارد با زبان ساده و با استفاده از تکنیک‌های مختلف از جمله تغییر در ساختار جاری و معمول آثاری از این دست، به مهمترین پرسش‌های نوجوانان در حوزه اعتقادات دینی پاسخ دهد. 

چاپ دهم جلد نخست "اصول دین نوجوان" به‌تازگی از سوی نشر معارف منتشر شده است؛ بدین ترتیب تاکنون 25 هزار نسخه از این کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است‌. از سوی دیگر، چاپ پنجم "اصول دین نوجوان 2" نیز منتشر شده است. تاکنون  12 هزار نسخه از این اثر برای مخاطبان عرضه شده است. 

شعیبی «بدان یرحمک الله» در حوزه ادبیات دینی برای کودکان و نوجوانان نوشته است، در این کتاب کوشیده تا مفاهیم اعتقادی را براساس آیات قرآن کریم برای مخاطبان خود تشریح و تبیین کند.

نویسنده مباحث «اصول دین نوجوان» را با طرح پرسش‌هایی در حوزه توحید آغاز می‌کند: خدا کیست؟ ما چند خدا داریم؟ چرا نباید دو خدا داشته باشیم؟ خدا کجاست؟ از چه جنسی است؟ برای شناخت خدا چه کنیم؟ و ... . فصل دوم کتاب به طرح موضوع «نبوت» اختصاص دارد که در این بخش مسائلی چون عصمت انبیا، معجزات پیامبران و ... طرح شده است: پیامبر کیست؟ چطور می‌شود پیامبر گناه نکند؟ خداوند چگونه دستوراتش را به ما منتقل می‌کند؟و... .

امامت، عدل و معاد فصل‌های بعدی کتاب را تشکیل می‌دهد. نویسنده مطالب این بخش را با طرح موضوع ضرورت جانشینی پس از پیامبر(ص) آغاز می‌کند و سپس پرسش‌هایی از این قبیل مطرح می‌شود: آیا پیامبر(ص) همه جانشینان خود را معرفی کرده است؟ امام زمان(عج) کیست؟، وظیفه ما در زمان غیبت چیست؟ و ... .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ