لبنان:هوکشتاین دروغگوست/حزب‌الله حق پاسخ به اسرائیل را دارد

اقتصاد ایران: وزیر مهاجران در دولت موقت لبنان با اشاره به اینکه آموس هوکشتاین دروغ می‌گوید و برای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی به منطقه سفر کرده است، گفت:اسرائیل با حمله تروریستی به بیروت علنا حاکمیت لبنان را نقض کرده و حزب‌الله حق دارد به این جنایت پاسخ دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که دیروز رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که امروز قرار است، «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا با هدف صحبت با مقامات لبنانی در چهارچوب تلاش‌های آمریکا جهت فشار قرار دادن مقاومت لبنان برای عدم پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی، به بیروت بیاید، «عصام شرف‌الدین» وزیر امور مهاجران در دولت پیشبرد امور لبنان طی سخنانی گفت: آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به دنبال حفظ آبروی آمریکاست که کاملاً روشن شده در همه جنایت‌های اسرائیل شریک است.

این وزیر لبنانی در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت: بر همین اساس آمریکا تصمیم گرفته، فرستاده خود را به منطقه بفرستد و می‌ترسد که اعتبار آن در منطقه از بین برود. ما باید ببینیم که هوکشتاین حامل چه پیام‌هایی برای لبنان است؛ حتی با وجود اینکه می‌دانیم دروغ می‌گوید. همه سفرهای مکرری که هوکشتاین به بیروت و منطقه انجام داده، با هدف آرام کردن اوضاع به نفع اسرائیل بوده است.

حزب‌الله حق پاسخ به جنایت اسرائیل را دارد

وی افزود: غرب با اسرائیل به عنوان یکی از «کشورهای» غربی برخورد می‌کند؛ نه طرفی که به لبنان تجاوز کرده است. اسرائیل حاکمیت لبنان را با هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی بیروت به شکل علنی نقض کرد و بر همین اساس، حزب الله با وجود اینکه همواره به قواعد درگیری پایبند بوده و رفتار هوشیارانه‌ای داشته است، حق دارد که به این جنایت اسرائیل پاسخ دهد.

عصام شرف الدین تصریح کرد: اسرائیل مرتکب انواع جنایات جنگی شده که باید در دادگاه بین‌المللی محکوم گردد و پاسخگو باشد.

وی خطاب به کسانی که در داخل لبنان با مقاومت مخالفت و علیه آن تحریک می‌کنند، گفت: حزب الله شهدای زیادی در راه دفاع از کشور تقدیم کرده و توهین و تحریک علیه مقاومت در این لحظه حساس، بسیار شرم آور است و ما هر رفتار و سخنی که در این موقعیت حساس، در خدمت دشمن اسرائیلی باشد را به شدت محکوم می‌کنیم.

این مقام لبنانی تاکید کرد که امروز چهارشنبه، شورای وزیران نشستی را برای بررسی همه جزئیات جهت اجرای طرح‌های اضطراری برای مقابله با هرگونه تجاوز گسترده احتمالی علیه لبنان برگزار می‌کند. تاکید ما بر این است که اگر صلح می‌خواهیم، باید برای جنگ آماده باشیم و لازم است یک کمیته فوریت‌های دولتی تشکیل شود تا در وهله نخست مسائل مربوط به اسکان آوارگان را بررسی کنیم.

عصام شرف الدین خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هزار نفر در داخل کشور آواره شده‌اند که در صورت گسترش جنگ، این تعداد بالاتر خواهد رفت. بنابراین نیاز به هماهنگی با همه وزارتخانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش داریم تا در صورت لزوم مدارس را برای پناه دادن به آوارگان آماده کنند. همچنین وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت دفاع و سایر وزارتخانه‌های مربوطه نیز در تلاش برای ایفای نقش‌های خود به شکل مناسب هستند.

وی در ادامه به تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله علیه صهیونیست‌ها اشاره کرد که گفته بود: کارخانه‌ها، مراکز تولید و نیروگاه‌های رژیم اشغالگر در تیررس مقاومت هستند و هدف قرار دادن این‌ها صدها میلیارد دلار برای دشمن هزینه خواهد داشت.

این وزیر لبنانی درباره پرونده جنایت رژیم صهیونیستی در مجدل شمس در جولان اشغالی با قتل عام 12 کودک و اتهام زنی به حزب الله در این زمینه اظهار داشت: این ادعاهای دروغین اسرائیلی‌ها توسط رسانه‌های غربی تبلیغ و ترویج می‌شد، اما در منطقه ما همه واقعیت را می‌دانند و رهبران دروزی در لبنان و سوریه هم به خوبی می‌دانند که اسرائیل به دنبال فتنه افروزی است. آقای ولید جنبلاط، طلال ارسلان و سایر شیوخ و رهبران دروزی هم با درایت، با این مسئله برخورد کردند و درباره فتنه افروزی‌های دشمن هشدار دادند.

در حالی که تحرکات دیپلماتیک آمریکا و کشورهای غربی و تماس‌های آنها با مقامات لبنانی با هدف متقاعد کردن دولت لبنان به تحت فشار قرار دادن مقاومت این کشور، جهت خودداری از پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در بیروت، به‌شکل فزاینده ادامه دارد، رسانه‌های لبنانی از سفر قریب‌الوقوع «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت خبر دادند.

در این زمینه دیروز روزنامه الاخبار به نقل از منابع رسمی لبنان گزارش داد: هوکشتاین که دوشنبه وارد تل‌آویو شده است، چهارشنبه قصد دارد به بیروت بیاید و مجدداً به‌دنبال ارسال پیام‌های اغواکننده و همچنین ایجاد فضای ارعاب علیه لبنان خواهد بود تا حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی از پاسخ به دشمن صهیونیستی کند.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه تأکید کرد: دولت آمریکا بعد از مشاهده اصرار محور مقاومت بر دادن پاسخ به رژیم اشغالگر، در تلاش است تا دیپلماسی خود را برای مهار آتشی که دامن آمریکا را هم خواهد گرفت فعال کند، بنابراین احتمال دارد که هوکشتاین همان صحبت‌های قبلی خود را در بیروت تکرار کند و حامل پیام‌های ارعاب تکراری برای لبنانی‌ها باشد، مبنی بر اینکه؛ "در صورت وقوع جنگ، اسرائیل، لبنان را نابود خواهد کرد و این جنگ به‌نفع لبنان نیست".

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ