واکنش ونزوئلا به گزارش کمیته سازمان ملل؛غیر اخلاقی و غیر مسئولانه

اقتصاد ایران: ونزوئلا گزارش کمیته تحقیقاتی سازمان ملل متحد درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را قویا رد کرد و آن را غیراخلاقی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ونزوئلا در بیانیه‌ای گزارش کمیته انتخابات سازمان ملل متحد درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را قویاً رد و اعلام کرد که این گزارش مجموعه‌ای از اکاذیب را نشر و سازوکارهای همکاری و همیاری فنی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

در بیانیه کاراکاس تاکید شده است که دومنیکو توچیاردی، فرناندا آبرو، رولی داویلا و لوردز گونزالز به کلیه روند انتخاباتی که در آن شورای ملی انتخابات، نیکلاس مادورو را به عنوان برنده نهایی اعلام کرد، دسترسی گسترده‌ای داشتند. این افراد قادر به نظارت بر عملکرد موثر سازوکار انتخاباتی ونزوئلا بودند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: گزارش‌های غیرمسئولانه آنها (کمیته انتخاباتی) چیزی نیست جز پروپاگاندایی که منافع کودتایی جریان راست‌افراطی ونزوئلا را تامین می‌کند؛ جریان‌هایی که کمیته انتخابات قبل، در حین و بعد از انتخابات مذکور دائماً با آنها در ارتباط بودند.

کاراکاس این جریان راست‌گرا را به برنامه‌ریزی برای تحریک خشونت متهم کرده است. اپوزیسیون ونزوئلا نتایج انتخابات را نپذیرفته و کمیته سازمان ملل نیز آن را مبهم توصیف کرده است!

همچنین در بیانیه ونزوئلا تصریح شده است که در جریان اقامت این افراد (کمیته تحقیقات) در ونزوئلا، آنها به دفعات با مقامات وزارت خارجه آمریکا در تماس بوده و گزارش آنها بیشتر از آنکه مطابق مسئولیت قانونی‌شان باشد، تحت تاثیر دستورالعمل‌های خصمانه بوده است.

کاراکاس در این بیانیه خاطرنشان کرد: رفتار غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای این گروهِ جاسوسی به‌دلیل اقدامات غلط و تلاش برای گسترش خشونت، تاثیر منفی برجا گذاشته است. همانطور که گفته شد، تنها هدف آنها ضربه زدن به دموکراسی ونزوئلا و کاشتن بذر تردید و ابهام درباره عملکرد نهادهای قانون اساسی آن است.

در پایان این بیانیه نیز تاکید شده است که این گونه حملات علیه دموکراسی به دست این کمیته جعلی، محکوم به شکست است و عدالت و احترام برای اراده و خواسته مردم ونزوئلا پیروز خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ