وزیر پیشنهادی نفت نقاط قوت و البته نقاط ضعفی هم دارد

اقتصاد ایران: کارشناس انرژی گفت:با توجه به گستردگی نفت هرگزینه ای نقاط ضعف و قوتی داردو یک نفر نمی تواند به تنهایی همه محاسن را داشته باشد به همین دلیل هر فردی معرفی شود دربخشی قوی و در بخش دیگر ضعیف است.

محمد علی خطیبی کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه انتخاب پاک نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، با توجه به اینکه از بدنه نفت است اقدامی مثبت به نظر می‌رسد، خاطر نشان کرد: گزینه‌هایی مطرح شده بودند که از بدنه نفت نبودند و هیچ آشنایی با وزارت نفت نداشتند و این نگرانی وجود داشت که افرادی خارج از وزارت نفت معرفی شوند، گزینه‌هایی که خارج از وزارت نفت بودند کارایی کافی را نداشتند زیرا نفت را نمی‌شناختند.

وی ادامه داد: اگرچه پاک نژاد معاون وزیر نفت نبود اما مدیریت‌های مهمی را بر عهده داشتند که در ارتباط با تولید نفت، نظارت و حتی برای مدتی مدیر عاملی نیکو را بر عهده داشت که این نشان دهنده آشنایی با مسائل بین‌المللی است و این آشنایی به فضای نفت حائز اهمیت است.

خطیبی با بیان اینکه فضای مهم نفت، تولید و فضای بین المللی آن است که پاک نژاد به آنها آشنایی دارد، خاطر نشان کرد: اگر چه سمت معاونت وزیری را بر عهده نداشت اما سمت‌هایی که داشتند که از اهمیت بالایی برخوردار است و به فضای نفت اشراف کامل دارند، ضمن آنکه هیچکس نمی‌تواند بر تمامی مسائل نفتی اشراف داشته باشد، زیرا نفت از گستردگی بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اما اینکه پاک نژاد گزینه مناسبی است یا نه باید گزینه‌های مختلف را دید و مقایسه کرد، شاید گزینه‌های خیلی بهتری وجود داشته باشد اما اینکه گزینه‌هایی خارج از نفت مطرح شدند نگرانی‌هایی مبنی بر انتخاب فردی ناآشنا به نفت وجود داشت و در صورت انتخاب چنین فردی وقت کشور هدر می‌رفت اکنون با چنین انتخابی پاک نژاد به سرعت می‌تواند وارد کار شود و از خود نظر و رأی دارد.

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه گزینه‌های بسیار قوی وجود داشت که مطرح و معرفی نشدند یا نخواستند که در این سمت قرار بگیرند، خاطر نشان کرد: با این وجود گزینه‌هایی که داخل نفت بودند و به مسائل نفتی شناخت دارند بهتر از گزینه‌های خارج از نفت بودند.

خطیبی ادامه داد: طبیعتاً هر گزینه‌ای نقاط ضعف و قوتی دارد و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی همه محاسن را داشته باشد به همین دلیل هر فردی معرفی شود در بخشی قوت و در بخش دیگر ضعیف است زیرا از گستردگی بالایی برخوردار است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در صورتی که وزیر نفت شود باید با انتخاب همکاران مناسب نقاط ضعف خود را برطرف کنند. باید بتواند تیم تخصصی قوی ایجاد کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ