مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

اقتصاد ایران: ایلام-آخرین اخبار از مرز مهران حاکی از این است این مرز همچنان انتخاب اول زائران اربعین بوده و آمار تردد در این مرز نیز از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز مهران در استان ایلام همچنان انتخاب اول زائران اربعین است، ترددها هر روز در مرز مهران افزایش پیدا می‌کند.

به رغم هوای گرم مهران، اما حضور زائران در این مرز به صورت ۲۴ ساعته پرشور و پررنگ است، زائران بدون هیچ معطلی و در کمترین زمان ممکن از گیت ها عبور می‌کنند.

از اول ماه صفر تا امروز آمار تردد در این مرز از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته و پیش بینی می‌شود این آمار طی روزهای آینده افزایش یابد.

امسال نظم و انضباط خاصی در شهر مهران، مسیرهای پایانه مرزی، گیت ها و پارکینگ‌ها حاکم است، همه امکانات و تجهیزات لازم در مرز برای سهولت در تردد زوار پیش بینی شده است.

امنیت پایدار در مرزهای شش گانه زمینی برقرار است

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور دیروز در سفر به استان ایلام و بازدید از مناطق مختلف پایانه مرزی مهران و زرباطیه عراق اظهار داشت: همه امکانات و تمهیدات لازم در مرزهای شش گانه برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی اندیشیده شده و امنیت پایدار برقرار است.

وی در ادامه با سفر به پایانه زرباطیه عراق از مواکب و امکانات خدماتی زئران بازدید کرد. جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه با همتای عراقی خود درخصوص آخرین وضعیت خدمات رسانی در مرزهای دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فیلم حال و هوای مرز مهران طی شامگاه سه شنبه

زائران اربعین از خدمات مرز زرباطیه عراق می‌گویند

فیلم حضور پرشور و پررنگ زوار اربعین حسینی در مرز مهران

ارائه خدمات هلال احمر ایلام در ۲۷ پایگاه امداد و نجات

انجام روزانه آزمایش آب در پایانه مرزی مهران

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار داشت: منظور حصول اطمینان از تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در ایام اربعین حسینی (ع)، روزانه و به‌صورت مستمر، آزمون کلرسنجی از مخازن ثابت موکب‌ها، شبکه‌ی توزیع و ناوگان آبرسانی سیار در مهران، انجام و آموزش‌ها و اقدامات لازم به‌منظور گندزدایی مؤثر آب مصرفی عزاداران حسینی صورت می‌گیرد.

وی افزود: روزانه ۵۰ مورد سنجش در محل؛ از جمله «کلر آزاد باقی‌مانده و کدورت»، ۵ مورد نمونه‌برداری از «آب‌های بسته‌بندی»، ۵ مورد نمونه‌برداری از «شبکه‌ی توزیع»، ۵ مورد نمونه‌برداری از «مخازن ثابت موکب‌ها» برای آزمایشات میکروبیولوژی انجام می‌شود.

استقرار و راه‌اندازی ۴ جایگاه سوخت سیار در مرز مهران

پرویز ایدون مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: آخرین و اهم اقدامات انجام شده در این منطقه در راستای سوخت‌رسانی به زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) به شرح زیر است.

وی از استقرار و راه‌اندازی چهار جایگاه سیار برای اتوبوس‌های درون‌شهری در شهر مهران خبر داد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام عنوان کرد: نصب و راه‌اندازی اولین جایگاه سیار در پارکینگ اربعین با ظرفیت پارک ۱۵۰ هزار خودرو نیز انجام شده است.

وی از تعیین ۶ دستگاه خودرو سوخت رسان سیار بنزین در شهر مهران خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ دستگاه از آنها به شهر مهران رسیدند و عملیات سوخت رسانی را آغاز کرده‌اند.

ارائه خدمات موکب بنیاد شهید ایلام به یک هزار زائر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: موکب اداره کل بنیاد شهید از امروز فعالیت خود را در مرز مهران آغاز کرد و طی همین چند ساعت به بیش از یک هزار نفر از زائران خدمات رسانی شده است.

محمد رحیمی با بیان اینکه از امروز تا پایان اربعین به صورت ۲۴ ساعته به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کند، افزود: خدمات اسکان، استراحت، توزیع صبحانه، نهار و شام و همچنین اقدامات فرهنگی در این موکب ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر موکب در پایانه مرزی مهران، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در شهر مهران ۶ زائرسرا و ۲ پارکینگ خودرو برای جامعه ایثارگران کشور ساماندهی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر در این زائرسراها اسکان داده شده‌اند.

برخورد تعزیرات حکومتی با پارکینگ‌های متخلف در مهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام از تشدید گشت‌های نظارتی از پارکینگ‌های مهران با حضور بازرسان خبر داد.

سید مهدی محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: در ادامه گشت‌های مشترک نظارتی تعزیرات حکومتی در مهران، سه شنبه ۲۳ مردادماه واحد گشت‌های تعزیرات با حضور بازرسان استانداری، همکاری کارشناسان صمت به صورت میدانی از پارکینگ‌های شهر مهران بازدید کردند.

وی افزود: پس از بازرسی میدانی گشت نظارتی مشخص شد که ۲ واحد پارکینگ دارای تخلفات متعدد، از جمله گرانفروشی و عدم رعایت مصوبات ستاد اربعین در خصوص اخذ بهای تعرفه پارکینگ هستند که پس از تشکیل گزارش بازرسی، پرونده به تعزیرات مهران ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام بیان داشت: به منظور رفاه حال زائرین گشت‌های نظارتی تا پایان اربعین ادامه دارد و با متخلفین این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

موکب حضرت قاسم (ع) در مرز مهران راه اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: موکب حضرت قاسم (ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین (ع) در پایانه مرزی مهران راه اندازی می‌شود.

فاطمه رستگار افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان و تعظیم شعائر اسلامی و انجام خدمات فرهنگی به زائران حضوری فعال در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: راه اندازی موکب حضرت قاسم (ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین (ع) در پایانه مرزی مهران اقدامات این اداره کل در ایام اربعین است.

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

مهران همچنان انتخاب اول زائران/ترددها از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ